پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز بهداشتی-درمانی کیاسر با اما و اگرهای فراوان

شورای اسلامی شهر کیاسر طی نامه ای سر گشاده موضوع مرکز درمان بستر کیاسر را به اطلاع مردم شریف شهر کیاسر و بخش چهاردانگه می رساند.

5

 

پایگاه خبری چهاردانگه: شورای اسلامی شهر کیاسر  بارها مشکلات مرکز درمانی شهر کیاسر را به مسئولیت ذی ربط اطلاع رسانی نموده اند، اما با وجود پیگیری های صورت گرفته نتیجه ای حاصل نشده است. لذا شورای اسلامی شهر کیاسر طی نامه ای سر گشاده موضوع را به اطلاع مردم شریف شهر کیاسر و بخش چهاردانگه می رساند:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

هنگامی که پروژه‌ی مرکز با عنوان زیبای«مرکز بهداشتی-درمانی ده تختخوابی کیاسر» در واپسین ماه‌های تصدی دولت نهم به بهره‌برداری رسید، قند در دل مردم شریف منطقه و شهر کیاسر آب شد. امیدها به آینده‌ای روشن معطوف شد تا همه‌ی اما و اگرهای بخش درمان رخت بربندد و مردم رنج‌دیده و محروم منطقه نظاره‌گر بهبود وضعیت این مرکز درمانی باشند.

 

شرایط نامناسب و پرحادثه‌ی جاده‌ی ساری-سمنان و تردد توأم با ترافیک وسائط نقلیه‌ی سبک در ایام نوروز و تابستان از استان‌های مختلف، تردّد کامیون و تریلی در تمامی ساعات شبانه‌روز و فاصله‌ی ۷۰کیلومتری این مرکز از شهر ساری و… دلیلی است بر ضرورت ویژه بودن این مرکز درمانی تا خدمات آن پاسخ‌گوی نیازهای درمانی مردم این منطقه باشد.

 

noor-12

 

با پوزش از همه‌ی کارکنان این مرکز و تشکر از تلاش ریاست محترم آن در جهت تغییر وضعیت، ناچاریم آه و افسوس، خودخوری و عصبانیت توأم با صبوری دردمندانه‌ی خودمان را ابراز نماییم تا آقایان بیشتر بدانند که:

۱- این مرکز به تعداد لازم پزشک نداردو تجهیزات آن هم کافی نیست. بعضی از پزشکان آن در دوره‌های مختلف، مرام پزشکی منحصر به‌فرد دارند که تبعات تجویز آن‌را فقط کرام‌الکاتبین می‌تواند به‌خیر مبدل سازد.

 

۲- مرکز درمانی داخل شهر نیز عملا به‌دلیل نبود پزشک، کارایی ندارد و لابد با این حال و روز باید به‌زودی منتظر حذف آن باشیم.

 

۳- مرکز درمانی کیاسر در بعدازظهر و شب «ماما» ندارد. وبعضا تا ظهر نیز از «ماما» خبری نیست. با این وضعیت تکلیف معلوم است «زائو» باید روزها و هفته‌ها پیشتر ترک روستا کند زیرا بعدازظهر و شب کسی مسؤلیتی ندارد.

 

۴- هرهفته تعدادی از شهروندان کیاسر و مردم روستاهای اطراف، مصادیقی از ناتوانی و تجویز نامناسب بعضی از پزشکان را به شورای اسلامی شهر اطلاع می‌دهند و اعلام آمادگی می‌کنند که اگر گوش شنوایی باشد؛ نقل ماجرا کنند.

 

امیدواریم که این موارد را آقایان مسؤل در شمار خطای پزشکی محاسبه نکنند.

 

شایان ذکر است که مطالبه‌ی منطقی مردم این دیار به طرق مختلف و بارها به‌اطلاع مسؤلین مرتبط شهرستان و استان رسید.

 

امام جمعه محترم شهر در چند نوبت تذکر و هشدار لازم را به‌صورت رسمی و غیر رسمی اعلام نمودند.

 

حال جای سؤال است که تا کی باید به خواب زدن بعضی از آقایان به اضطراب خانواده‌ها، افزایش هزینه، آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی مردم منتهی شود؟ چه کسی مسؤلیت بازتعریفی مرکز جهت ارائه‌ی خدمات رضایت‌بخش را دارد؟

 

«شورای اسلامی شهر کیاسر»

5 نظرات
  1. سعید می گوید

    با سلام خدمت شورای شهر.
    احیانا فکر نمیکنید این نامه ی سرگشاده وظیفه خود شما باشه تا پیگیر باشید؟ بجای رفتن پیش حضرات و اینکه پیگیر مشکلات شخصی خود باشید یه گوشه چشمی به مشکلات مردم شهر داشته باشید، مردم نماینده انتخاب کردن تا مشکلاتشونو به گوش مسئولین برسانند و پیگیر مطالباتشون باشند و جالبه برعکس شده شما مشکلات شهرو به مردم میسپارید. مرکز بهداشت، مرکز خرید ، مکان اسکان مسافران در داخل شهر و روکش نکردن آسفالت خیابانها ،نداشتن کانال فاضلابرو ، عدم گاز رسانی ،نداشتن ماشین حمل زباله مکانیزه،زیباسازی شهر ،کمک به تخریب یا ترمیم بافتهای قدیمی ….. این یعنی همدل و همراه نبودن شهردار و بخشدار و اعضای شورای روستای کیاسرهر کی دنبال بالا کشیدن و جاه طلبی خودشه….. تا وقتی کار بدست کاردان نیافتد تا شهر شدن کیاسر بسیار فاصله است… کار هرکس نیست خرمن کوفتن…
    به عمل کار برآید به سخن دانی نیست

    1. علی سلیمانی کیاسری می گوید

      بسم الله الرحمن الرحیم

      سلام برادر!

      همونطور که در خود نامه هم اومده “مطالبه‌ی منطقی مردم این دیار به طرق مختلف و بارها به‌اطلاع مسؤلین مرتبط شهرستان و استان رسید.” که یکی از اون طرق خود شورای اسلامی شهر بود که برای حل این مشکل تلاش زیادی کردند.

  2. سعید می گوید

    برادر گرامی چطور حضور در دفتر نمایندگان و امام جمعه جهت اخذ مجوز و پیگیری برای مسائل و منافع شخصی به نتیجه می رسه ولی مطالبات مردم نه؟ برادر من به کسی بگید که بی خبر باشه. بله درست میفرمایید اطلاع رسانی میشه ولی پیگیری نه… مردم شهر آگاه باشید که ازین پس نامه های سرگشاده به شما ارجاع میشه و شما هم در جریان باشید فقط که نمیشه، مثل قضیه گازرسانی یا دفن زباله ساری در اطراف کیاسر و …

  3. م.رضايي می گوید

    مسوولین علوم پزشکی مازندران باید پاسخگو باشند چون این مردم بعد خدا به امید یک مرکز درمانی اینجا هستند انسان اگر سالم باشد با تمام مشکلات دست و پنجه نرم می کند. اما وقتی بیمار شود به امید درمان به پزشک مراجعه می کند و امید کمک دارد تا از مرگ نجات یابد اما تجربه نشان می دهد افراد زیادی از خدمات مرکز گلایه دارند.

  4. چهاردانگه ای می گوید

    انشاالله با انتخاب خانم دکتر زمانی کیاسری در هفتم اسفند مشکلات مرکز بهداشتی و درمانی کیاسر برطرف می شود چرا که سرکار خانم یک پزشک متخصص هستند و آگاه به امور و بسیار توانمند می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.