پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرمت نقاط رانشی در مازندران نیازمند اعتبارات ویژه است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر سه شنبه در ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب اخیر گفت: از حوزه یک درصد اعتبارات پژوهشی برای رفع مشکلات ناشی از ریزش سنگ و لغزش‌ها بهره گیری و گزارش علمی درباره وضعیت شهرستان‌های استان تهیه شود.

وی با بیان اینکه یک درصد اعتبارات پژوهش را برای مطالعات حوزه پسماند درنظر گرفته شود و در حوزه بحران نیز اعتبارات نیز باید اولویت بندی شود، گفت: باید مدیریت شود تا از رانش و ریزش‌های متعدد در استان جلوگیری شود.

وی روان آب‌ها و ساماندهی رودخانه‌ها را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: بیش از هفت هزار کیلومتر رودخانه در استان جریان دارد و باید اعتبارات استانی نمی‌توان به ساماندهی پرداخت و باید از ظرفیت دیگر بخش‌ها استفاده شود.

استاندار مازندران خواستار تصویب مصوبات برای اجرای ساماندهی وضعیت رودخانه‌ها شد و گفت: تحقیق علمی شرایط جدیدی را برای ساماندهی وضعیت ایجاد می‌کند وباید نسبت به پژوهش برنامه ریزی شود.

حسین زادگان خواهان اجرای طرح‌های مطالعاتی برای شناسایی نقاط رانشی در استان شد و گفت: باید دستگاه‌های متولی از جمله زمین شناسی در این راستا برنامه ریزی کنند.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بالای رسانه‌ای در استان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت این بخش برای مدیریت بحران در استان شد و گفت: در حوزه حوادث طبیعی این رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در زمینه اطلاع رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به رانش زمین در روستای پیت سرای سوادکوه، با اظهار اینکه خطر در این منطقه وجود دارد، خواهان بهره گیری از ظرفیت‌های کارشناسی برای جابجایی واحدهای مسکونی درمعرض خطر شد.

استاندار مازندران به شناسایی ۳۰۰ نقطه رانشی در حاشیه راههای استان اشاره کرد و گفت: افزایش بارندگی‌ها از جمله دلایل بروز رانش در استان است و باید برای مرمت نقاط رانشی و درمعرض خطر اعتبارات ویژه ای درنظر گرفته شود.

کد خبر 4917762
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.