پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرادیان: راهکار قانونی برای اعلام عدم صلاحیت منتخبان شورای شهر نداریم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عصر روز گذشته نامه‌ای در فضای مجازی با  امضا میرسلیم نائب رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در فضای مجازی دست به دست شد که در این نامه عدم صلاحیت نهایی پنج نفر از منتخابان شورای چند شهر مازندران اعلام شد.

در این نامه  آمده است؛ لازم است پس از حذف نام آنان از فهرست منتخبان و اصلاح آن بر اساس قوانین و ضوابط مصوب، مراتب به فرمانداری ارسال شود تا صحت انتخابات آن حوزه اعلام گردد.

کیوان مرادیان رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی مازندران در واکنش به این نامه با ارسال پاسخی به نائب رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور، اعلام کرد: صحت انتخابات شهر و روستای مازندران طی نامه‌ای در مورخه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۰ به استانداری و فرمانداری‌ها اعلام شده است.

مرادیان خطاب به میرسلیم، گفت: نامه شما بعد از اعلام صحت انتخابات و ابلاغ آن به وزارت کشور به این هیأت ارسال شده، باید توجه داشت قانونا بعد از انتخابات هیأت عالی نظارت استان می‌تواند فقط درخصوص صحت انتخابات نظر دهد.

وی با اشاره به مواد قانونی ۶۰ و ۶۱ انتخابات شورا، بیان کرد: دلائل و مستنداتی مبنی بر ارتکاب تخلف یا جرم انتخاباتی که دلالت بر ابطال، انحلال یا توقف آراء باشد و در صورت احراز بتوان نسبت به آن تصمیم‌گیری کرد، یافت نشده است.

رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای‌های اسلامی مازندران، اضافه کرد: این هیأت در زمان مقرر صحت انتخابات را تایید کرده و مورد خواسته شده قانونا در صلاحیت عالی نظارت استان نیست.

وی خطاب به میرسلیم، گفت: پیشنهاد می‌شود هیأت مرکزی نظارت از طریق مکاتبه با وزارت کشور موارد را پیگیری کند.

 /۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.