پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیریت بحران مازندران نسبت به سفر به مناطق کوهستانی هشدارداد

0

علی اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر خوش نشینان به مناطق ییلاقی و صعب العبور آن هم در مواقع بحرانی و برفی پاییز و زمستان بدون توجه به توصیه های هواشناسی و مدیریت بحران، کارکردهای این اداره کل را در خدمات رسانی تحت شعاع قرار داد.
وی اضافه کرد : از اواخر هفته گذشته تاکنون دهها نفر از خوش نشینان که بی توجه به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر پرهیز از سفر غیر ضرور به مناطق کوهستانی و صعب العبور به این مناطق رفتند، با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند و بخش زیاد وقت نیروهای مدیریت بحران صرف هماهنگی برای نجات این افراد صرف شد.
وی اضافه کرد : متاسفانه برخی از این خوش نشینان پس از گرفتار شدن در مناطق صعب العبور و کوهستانی در تماس با مسوولان مختلف استانی و شهرستانی گاها مدیریت بحران استان  تحت فشار قرار می دهند و ما نیز با وجود محدودیت نیرو و تجهیزات به ناچار باید نیروهای خود را وارد عملیاتی کنیم که از لحاظ قانونی مسوولیتی در قبال آن نداریم.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران خاطرنشان کرد : پیش از وقوع برف و بوران و یا سیل و کاهش دما هشدارهای لازم از طریق رسانه های مکتوب، شنیداری و دیداری به اطلاع مردم استان می رسد و انتظار ما این است که مردم با توجه به این هشدارها همکاری لازم را با مسوولان استانی از جمله نیروهای مدیریت بحران داشته باشند.
احمدی اظهارداشت : امکانات و تجهیزات مدیریت بحران در استان محدود است و ما باید این تجهیزات و ماشین آلات را برای پیشگیری از بحران های ناشی از بلایای طبیعی به کار بگیریم و فشار مصاعف بر مدیریت بحران آن هم  برای نجات افراد خوش نشین که بی توجه به هشدارها به مناطق صعب العبور و ییلاقی سفر می کنند ، مشکلات ما را در مواقع بحرانی دو چندان می کند و احتمال به خطر افتادن جان امدادگران ما نیز در این مواقع وجود دارد.
براثر بارش شدید باران و برف در استان مازندران که از اواخر هفته گذشته شروع و تا بامداد امروز ادامه داشت، حدود ۱۵۰ میلمتر باران در نوشهر و ۱۶۰ سانتی متر برف در آلاشت شهرستان سوادکوه گزارش شد که در پی این بارش ها راه روستایی چندین روستا در غرب مازندران مسدود شد.
علاوه بر آن طبق گزارش مدیریت بحران دهها نفر خوش نشین به صورت انفرادی و جمعی در برخی مناطق صعب العبور و کوهستانی به خصوص در سوادکوه گرفتار شدند که با کمک امدادگران نجات یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.