پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدرسه جدید برای دانش اموزان استثنایی رامسر مناسب نیست

0

محمد صادق امینی نیا روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری رامسر افزود : محل تحصیل این دانش اموزان به دلیل وضعیت جسمانی و معلولیتی که دارند باید دارای استانداردهای لازم با توجه به شرایط جسمانی و روحی انان باشد در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اینگونه دانش آموزان نیازمند فضا برای کاردرمانی و گفتار درمانی هستند، گفت : فضای جدید در نظر گرفته شده برای نیازهای ویژه این کودکان مناسب نیست، ضمن آنکه سرویس مدرسه این دانش آموزان باید برای جابجایی  وارد حیاط مدرسه شود که در فضای جدید این شرایط تا حد زیادی دشوار است.

مدیر مدرسه شهید براقی نیز در این نشست با بیان اینکه این مدرسه دارای ۳۴ دانش آموز دارای مشکلات کم توان ذهنی ، چند معلولیتی و بیش فعالی است، گفت: فضای استاندارد تعریف شده برای این دانش آموزان در کودکستان فرید (مکان جدید) وجود ندارد ضمن اینکه این مکان مناسب کارگاه های مجزا برای کاردرمانی و گفتار درمانی و آموزش مهارت های ورود به جامعه نیست.

سکینه صنوبر لیماکشی افزود : با اینکه از سوی استان و خیرین برای توانبخشی دانش آموزان این مدرسه کمک می کنند ولی نمی توان با این کمک ها برای ساخت فضای جدید از آن استفاده کرد.

به گفته وی، برای جابجایی مدرسه شهید نراقی سعی شود مدرسه ای با استانداردهای لازم در اختیار این دانش اموزان قرار گیرد تا در آینده دچار مشکل نشوند.

فرماندار شهرستان رامسر نیز با اشاره به اینکه این فضای آموزشی و دانشکده ملاصدرا باید به جهت بهره برداری از باند جدید فرودگاه جا به جا شود، گفت: سعی می کنیم با توجه به شرایط ویژه این دانش اموزان در فضای جدید مورد توجه قرار گیرد و یقینا به نیازمندی آنان نگاه ویژه شود.

 محمد آزاد افزود :برای رفع برخی از مشکلات این دانش اموزان از کمک های خیرین و نهادها هم بهره برداری خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.