پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محیط‌زیست سوادکوه به حکم تبرئه خرس کش ها اعتراض کرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، اواخر خرداد ماه امسال بود که یک قلاده توله خرس قهوه‌ای پس از سقوط از بالای کوه که منجر به جرات این وله خرس شد، به جای تیمدار داری از سوی مردم ، بار دیگر با سنگ مورد حمله 2 جوان رهگذر قرار گرفت که تشخیص اولیه محیط‌زیست سوادکوه بر آن بود که این خرس با سنگ پرانی این 2 جوان تلف شد.

محیطزیست سوادکوه پس از بازبینی فیلمی که  از سوی یک بانوی حامی محیط‌زیست در فضای مجازی از ضاربان  توله خرس منتشر شد، موفق شدند تا ضاربان توله خرس را شناسایی و به برای برخورد قانونی به میز محاکمه بکشاند.

حال پس از گذشت حدود 5 ماه شکایت محیط‌زیست یکی از دادگاه‌های بدوی در شهرستان سوادکوه براساس آنچه که نظر یک تیم کارشناسی دامپزشکی اعلام شد، ضاربان توله خرس را از اتهامات مرگ این حیوان تبرئه کرد که موجی از اعتراض تشکل‌های زیست محیطی را در شبکه اجتماعی به دنبال داشت.

اعتراض محیط زیست به حکم صادره به دادگاه تجدید نظر

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در مازندران گفت : دادگاه بدوی شهرستان سوادکوه صبح امروز پنجشنبه در حکمی ضاریان توله خرس را از اتهامات مطروحه در مورد مرگ این حیوان تبرئه کرد.

ابراهیم فلاحی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به هر حال طبق قانون محیط زیست 20 روز فرصت دارد تا نسبت به احکام صادره اعتراض خود را به دادگاه تجدید نظر اعلام کند که قطعا پیش از این زمان ما اعتراض خود را اعلام می کنیم و مستندات خود را مبنی در این ارتباط در اختیار دادگاه تجدید نظر قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد : در حکم صادره برای تبرئه ضاربان توله خرس نظر یک تیم کارشناسی دامپزشکی استناد شده است و این در حالیست که ما شکایت خود را از لحاظ حقوقی در 2 بخش مرگ توله خرس و جریحه‌دار شدن افکار عمومی در ارتباط با سنگ پرانی ضاربان به این حیوان ارایه کردیم.

وی خاطرنشان کرد : براساس نظر تیم کارشناسی دامپزشکی که دادگاه در رای خود به آن استناد کرده، علت اصلی مرگ توله خرس سنگ پرانی ضاربان نبوده و ضربه ناشی از پرت شدن از ارتفاع علت اصلی مرگ بیان شده است.

فلاحی اظهارداشت : در هر صورت ما طبق قانون اعتراض خود را در مرحله تجدید نظر ابلاغ می‌کنیم و پس از آن نیز منتظر رای دادگاه تجدید نظر میمانیم.

وی در مورد دخالت اداره کل محیطزیست در شکایت از از ضاربان اضافه کرد : در دوره مدیریت جدید محیط‌زیست استان مازندران اکثر اختیارات از جمله شکایت‌های زیست محیطی بر علیه متخلفان به شهرستانها واگذار شد و ما صفر تا 100 این پرونده را از شهرستان دنبال کردیم.

براساس تصویب شورای عالی محیط‌زیست که به ریاست رییس جمهوری تشکیل می‌شود جریمه مرگ هر قلاده خرس حدود 500 میلیون ریال تعیین شده است.

خرس از گونه‌های جانوری حمایت و حفاظت شده است که در ارتفاعات و مناطق جنگلی مازندران زندگی می کند و براساس اعلام محیط زیست مازندران این جانور در تمامی این مناطق پراکنده است.

محیط زیست اعلام کرد که به دلیل گله ای نبودن خرس ها و پراکندگی زیاد در مناطق مختلف مازندران آمار دقیقی از تعداد این حیوان در استان وجود ندارد و این حیوانات در زیستگاه‌های طبیعی همچون منطقه دراسله زندگی می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.