پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محرومیت‌های اجتماعی در انتظار سربازان فراری و مشمولان غائب 

0

ایسنا/مازندران معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند غائب محسوب و با محرومیت‌های اجتماعی مو اجه می‌شوند. 

به نقل از پایگاه خبری پلیس،  وحید بریمانی با بیان اینکه برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند غائب محسوب و با محرومیت‌های اجتماعی مو اجه می‌شوند، اظهار کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان بیش از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

وی تصریح کرد: مشمولانی که غیبت اولیه آن‌ها بیش از یک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به عنوان فراری محسوب شده و به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: مشمولان غائبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی و ممنوعیت خروج از کشور روبه‌رو هستند.

بریمانی با اشاره به محدودیت قانونی به کارگیری مشمولان غائب توسط بخش‌های خصوصی و دولتی خاطرنشان کرد: در صورت به کارگیری آنان توسط کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی برابر ماده ۶۳ با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده است.

وی در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت افزود: مشمولان غائبی که به خدمت اعزام می‌شوند با حسن خلق، جدیت در وظایف محوله و تایید فرماندهان از بخشش دو سوم اضافه خدمت برخوردار هستند.

 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.