پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجتمع های رفاهی مازندران به سیتسم تصفیه فاضلاب مجهز شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری محیط زیست استان پیگیری مجدانه این اداره کل در بهره برداری و تجهیز ۲۶۲ مجتمع خدماتی رفاهی و آموزشی مستقر در سواحل استان به سیستم تصفیه خانه فاضلاب، مانیتورینگ و راه اندازی سیستم پایش و نظارت بر محیط طبیعی و انسانی، پایش آنلاین صنایع بزرگ آلاینده، ناوگان خودرویی و همچنین صیانت از جان محیط بانان، تثبیت مرز میانکاله، پیگیری توزیع سوخت یورو ۴ در سطح استان و آغاز اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) را از مهمترین عوامل کسب رتبه برتر این اداره کل در جشنواره شهید رجایی دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به بهره برداری اولین تصفیه خانه فاضلاب خانگی (سپتاژ) در تنکابن در سال گذشته تاکید کرد: رؤسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها باید از طریق شهرداری‌ها و با حمایت بخش خصوصی، روند احداث و اجرایی شدن مراکز تصفیه خانه فاضلاب خانگی (سپتاژ) را تا پایان سال ۹۹ در تمام شهرهای استان پیگیری و تسریع کنند.

وی تشکیل سازمان مدیریت پسماند را نقطه عطفی در مدیریت شهری استان توصیف کرد و گفت: حل معضل پسماند اولویت اول مازندران است و این مقوله همواره از نخستین پیگیری‌های این اداره کل بوده است و امیدواریم با تأسیس این سازمان مشکلات پسماند استان در بازه زمانی مناسب برطرف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر خبرداد و گفت این نیروگاه زباله سوز بزودی با حضور مقامات کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از ورود شرکت‌های دانش بنیان با حمایت همه جانبه محیط زیست در حوزه پسماند خبر داد و افزود: طرح پایلوت و آزمایشی در مقیاس عملیاتی در شهرستان گلوگاه در حال اجرا و رفع ایرادات و اشکالات احتمالی است که پس از ثبت اختراع و تکمیل و بهره برداری می‌تواند مشکل زباله شرق مازندران را به همراه تکمیل و راه اندازی پروژه کمپوست بهشهر به عنوان مکمل همدیگر، حل نماید.

ابراهیمی کارنامی، تصفیه شیرابه زباله‌ها را از دغدغه‌های اصلی محیط زیست استان دانست و افزود: باید با برنامه ریزی و جذب شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص اقدامات جدی تری صورت گیرد.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر پسماندهای عفونی در بیمارستانها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و… طرح پوشش دار کردن کارخانجات سنگ شکن و نظارت بر مراکز عرضه چوب و ذغال و جلوگیری از قاچاق چوب در این مراکز شد.

کد خبر 5031928
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.