پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مانور اطفای حریق ساختمان های بلندمرتبه در آمل برگزار شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، این مانور برپایه سناریو از پیش تعریف شده در یک ساختمان ۶ طبقه شهرآمل که یکی از طبقات آن دچار آتش سوزی شده بود، اجرا و بلافاصله نیروهای مختلف سازمان آتش نشانی، عوامل مدیریت بحران شهرداری و همکاری واحدهای خدمات رسان آب، برق، گاز، اورژانس ونیروی انتظامی وارد عملیات اطفا شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در گفتگو با خبرنگار مهر هدف از برگزاری این مانور را بررسی فرماندهی عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در حریق ساختمان‌های بلندمرتبه و افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش نشان ذکر کرد.

امیدصالح پور افزود: در این مانور با بیش از ۳۰ نفر آتش‌نشان و نجات‌گر با تجهیزات فردی و جمعی از ایستگاه‌های ۵ گانه شهرآمل و با استفاده از خودروهای سنگین، سبک و تجهیزات مربوطه دراین مجتمع تجاری مسکونی در واقع در بلوار امام خمینی توان امدادی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در این مانور گروه تخصصی اطفای حریق و گروه تخصصی امداد ساختمان‌های بلندمرتبه با هدف افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش نشان در راستای امدادرسانی به شهروندان در محل حادثه حضور یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل، همچنین بر ضرورت آموزش شهروندی با هدف آموزش خدمات ایمنی به شهروندان تأکید کرد و گفت: این مانور در راستای افزایش سطح ایمنی و پیشگیری از حوادث‌های احتمالی و سنجش میزان آمادگی صاحبان ساختمان‌های بلند مرتبه در مواقع حوادث احتمالی برگزار شد.

صالح پور با بیان اینکه از دیگر اهداف برگزاری این مانور شناسایی کمبودهای مباحث ایمنی در ساختمان‌های بلند و رفع نواقص بیان وتاکید کرد: بازدیدهای مستمر و دوره‌ای عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل از ساختمان‌های بلندمرتبه سازی در سطح شهر هست، ادامه دارد و این سازمان درراستای ارتقای سطح ایمنی شهروندان از هرکم کاری صاحبان ساختمان‌های بلند بدون اغماض برخورد قاطع خواهد کرد.

وی از مالکان برای ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه حتماً به مباحث فنی و ایمنی توجه جدی داشته باشند که در صورت نبود موارد درخواستی پس از چند بار تذکر در صورت نادیده گرفتن با حکم قضائی برخورد وقاطع خواهد شد.

کد خبر 5030146
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.