پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای آفتابی و گرم تا اوایل هفته آینده در استان تداوم دارد.

????? ??? ?? ? ???? ????? ? ?????
0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به استقرار الگوی تابستانه روزهای گرمی را در استان سپری می‌کنیم به‌طوری که بیشینه دمای اتفاق افتاده روز گذشته در مازندران مربوط به ساری و آمل با ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و استقرار الگوی تابستانه کماکان برای روزهای آینده جو نسبتاً پایدار و آرامی را در سطح مازندران شاهد هستیم، اضافه کرد: این هوای آفتابی و گرم تا روزهای پایانی هفته جاری و جتی اوایل هفته آینده در استان تداوم خواهد داشت.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی نیز نوسانات چندانی نداریم و روزهای گرمی را پیش رو داریم، افزود: همچنین رطوبت هوا موجب می‌شود که دمای احساسی حداقل دو سه درجه بیشتر از دمای اتفاق افتاده واقعی باشد.

 

اسدی با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی با توجه به گرمای هوا، خاطرنشان کرد: مرغ‌داران و گل‌خانه‌داران نسبت به تهویه سالن‌ها اقدام کرده و شالی‌کاران نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین افراد با توجه به گرمای هوا از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و برداشت شالی در مزارع خودداری کنند.

 

وی در پایان گفت: دریای مازندران نیز برای روزهای آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که لازم است در ارتباط با دریا نکات ایمنی رعایت شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.