پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران پیشگام حرکت اقتصادی کشور در عرصه تولید باشد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید امامی امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری، اظهار کرد: امیدواریم رهاورد همه کارها و رفتارها ترویج معارف و مکتب اسلام باشد به‌ویژه ثمره خون شهدا است.

وی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مکتب ایشان مکتب فرهنگی شیعیان و مبارزه‌ای برای کیفیت زندگی یک شیعه محسوب می‌شود؛ اگر امروز بزرگ‌ترین آفت زندگی روزمره مردم سبک زندگی، رفتارها و فرهنگ عمومی پاسخگوی اتفاقات، نیازها، اهداف و افق‌های مکتب‌مان نیست پاسخش همچنان امام جعفر صادق (ع) است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: امروز در فرهنگ اقتصادی مساله ما در جمهوری اسلامی و استان مدیریت فرهنگ اقتصادی است، اینکه ما در فرهنگ عمومی، اخلاقیات و مناسبات روزمره مواسات، ایثار و عدالت، رذالت و عقلانیت را حفظ می‌کنیم بسیار مهم است.

این مسوول با بیان اینکه روز شهادت امام جعفر صادق(ع) روز حیات فرهنگی تشیع و روز سبک زندگی شیعی است، اضافه کرد: باید امام جعفر صادق(ع) را در تمامی مسائل زندگی به‌ویژه مسائل اقتصادی الگو قرار دهیم که در چنین شرایطی که هر موضوعی می‌تکاند به افزایش قیمت دامن بزند پرهیز از احتکار خانگی است.

امامی با اشاره به اینکه در ارتباط با مساله عفاف و حجاب نگران هستیم و بحث داریم، افزود: براساس فرموده امام جعفر صادق(ع) حیا مخزنی است با رفتن حجاب و کمرنگ شدن  پوشش انسان از بین می‌رود و باید گفت حیا داروی درمان مسائل عفاف و حجاب در جامعه ما است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اعلام اینکه ظرفیت احیای مکتب فرهنگی در ذیل مکتب جعفری در مازندران وجود دارد، تصریح کرد: ما مجموعه‌هایی داریم ضعف دارند ولی مازندران واقعا ام القرا است بماند که این استان کانون علویان و محبان اهل بیت در طول تاریخ بود و اگر این هویت زنده شود اثرگذار خواهد بود.

امامی در پایان گفت: بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند از کوه، دریا و جنگل و سایر به این استان هدیه داده شده که به‌طور حتم می‌تواند قافله‌سار حرکت اقتصادی جمهوری اسلامی به‌ویژه در عرصه تولید باشد و به‌عنوان نمونه بندر امیرآباد ویترین  اقتصاد مقاومتی و کارآمدی در امنیت غذایی جامعه است که امیدواریم همه ما قدر این فرصت‌ها را بدانیم و چالش‌ها را مانع‌زدایی کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.