پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| نخستین جشنواره ملی چای در رامسر برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، مجتبی رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهر امروز در مراسم افتتاح نخستین جشنواره ملی چای رامسر با بیان اینکه برای خروج از پسرفت باید وابستگی‌ها را به حداقل برسانیم، اظهار داشت: اگر به محصولات داخلی توجه نشود مزارع خالی از محصول و کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند که ایجاد بیکاری بحران های اجتماعی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تنها راه عبور از بحران‌ها اعتماد و اتکا به تولیدات داخلی است تا بتوانیم با حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات کشاورزی و فناوری در چرخه اقتصادی موفق شویم.

رضوانی آمار برداشت چای در سطح کشور را نگران کننده دانست و گفت: یکی از راهکارهای مهم افزایش سطح کشت و رغبت سرمایه‌گذار و کارخانه‌دار معرفی داشته‌های این شهر است که چای حمایت از چای می‌تواند بسیار در این بخش موثر باشد.

وی از کمرنگ شدن سنت‌ها ابراز تاسف کرد و گفت: روزی پیله ابریشم و چادرشب بافی در منطقه رونق داشت اما حالا این سنت‌ها درحال نابودی است.

شهردار کتالم و ساداتشهر اقدامات چندماه گذشته این شهرداری از جمله لگه‌گیری‌ها و پیاده روسازی‌ها و دیگر مسائل را برنامه‌های جانبی دانست و گفت: برنامه‌های بزرگ عمرانی این شهر در سال جاری آغاز می شود که بنای این کار به توسعه و پیشرفت شهر کمک شایان توجهی می‌کند.

وی افزود : باید بنایی در این شهر گذاشته شود که کتالم و ساداتشهر به نقطه سیبل هدف گردشگر و سرمایه گذار تبدیل شود.

رضوانی برگزاری یادمان‌ها و جشنواره‌ها را از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی این شهر دانست و گفت: تنها راه معرفی کتالم و ساداتشهر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و برگزاری جشنواره‌ها بود تا از این طریق صدای شهر را به کشور برسانیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.