پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| مادر شهید منتظرقائم: "محمد" به سپاهی‌بودنش عشق می‌ورزید

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، سلام بر راست‌قامتان جبهه‌ها، به‌ احترام تو  تمام‌ قد می‌ایستم. تو را می‌ستایم که بر سر عهد و پیمانت با ولی خویش راست‌قامتانه ایستادی و لبیک گفتی به هل من ناصر پیر جماران و لحظه‌ای قد خمود نکردی و سرمشق شدی برای کوفیان و همه کوفی‌صفتان تا یاد بگیرند که چگونه باید مشق عشق کرد در دفتر ولایت.

جهت انعکاس رشادت دلیرمردان تاریخ انقلاب اسلامی ایران مصاحبه تسنیم را با مادر شهید محمد منتظرقائم می‌خوانید.

تسنیم: مهم‌ترین ویژگی اخلاقی محمد چه بود؟

مادر شهید: محمد بسیار پسر مؤدب و خیلی آرامی بود به بزرگ‌ترها احترام می‌‌‌گذاشت، از کلاس اول ابتدایی روزه می‌گرفت هر چه من و پدرش می‌گفتیم “پسرم گرفتن روزه برات زوده” قبول نمی‌کرد. یک‌ بار ماه رمضان سحری بیدارش نکردیم او بدون سحر روزه گرفت کمی ناراحت شدم صبح که شد رفتم مدرسه نزد مدیر گله کردم که با محمد صحبت کند که روزه نگیرد. محمد که آمد به مدیر گفت “من روزه‌ام را می‌گیرم، شما به مادرم بگویید سحری مرا بیدار کند والّا بدون سحری می‌گیرم”.

تسنیم: بزرگ‌ترین آرزوی محمد چه بود؟

مادر شهید: به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) سه بار پای پیاده به مشهد مقدس رفت. آرزو داشت زائر اباعبدالله الحسین(ع) شود و با پای پیاده به کربلا برود که قسمتش نشد، از دیگر آرزوهایش سفر حج بود که می‌گفت “مادر باید با هم برویم حاجی شویم”.

تسنیم: محمد چگونه به سپاه اعزام شد؟

مادر شهید: دوران سربازی در سپاه چالوس بود و دانشگاه نیز ابتدا گرگان و سپس به دانشگاه امام حسین(ع) تهران رفت و 9 ماه دوره تکاوری را در اصفهان گذراند.

تسنیم: محمد چه‌ سالی ازدواج کرد و حاصل ازدواجش چند فرزند بود؟

مادر شهید: محمد به ایمان و حجاب خیلی اهمیت می‌داد، شرایط ازدواجش نیز این بود که با یک خانم محجبه و با درک از شرایط وی ازدواج کند که سال 87 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به‌نام محمدطاها است.

تسنیم: نحوه شهادت محمد چگونه بود؟

مادر شهید: شب قبل از شهادتش صحبت کردیم گفت “مادر گوشی‌ام از فردا خاموش می‌شه، نمی‌تونم تماس داشته باشم”، با ناراحتی گفتم “چرا مادر؟” گفت “نگران نباش مادر، فقط دعا کن عاقبت‌به‌خیر شوم”، که در  12 شهریور 90 در درگیری با گروهک تروریستی و جدایی‌طلب پژاک در منطقه جاسوسان سردشت به شهادت رسید که به فرزندم افتخار می‌کنم.

عاشق ولایت و انقلاب بود، به سپاهی بودنش عشق می‌ورزید و یک‌بار پدرش گفت که “محمد بالاخره درجه نظامی‌ات چیه؟” گفت “پدر هر درجه‌ای داشته باشم من همان یک بسیجی‌ام”.

تسنیم: چه‌انتظاری از مسئولان دارید؟

مادر شهید: امام حسین(ع) با زن و فرزند و خانواده‌اش به کربلا رفتند تا اسلام بماند که اسلام با نماز و امر به معروف و نهی از منکر می‌ماند، متأسفانه مسئله حجاب در جامعه نگران‌کننده است باید چاره‌ای اندیشیده شود تا دشمنان به نیت پلید خود نرسند، چرا باید برخی مردم در شرایط خیلی بد اقتصادی زندگی کنند و باید مسئولان برای مشکلات جامعه به‌درستی تدبیر کنند.

تسنیم: به‌عنوان مادر شهید چه‌سفارشی به مادران جامعه دارید تا فرزندانشان انقلابی تربیت شوند؟

مادر شهید: آرزوی هر پدر و مادری عاقبت‌به‌خیری فرزندانشان است. مادران نقش مهمی در تربیت فرزند دارند باید از همان کودکی آنان را با اسلام، احکام اسلامی، انقلاب و اهداف شهدا آشنا کنند. باید جوانان ما بدانند شهدا برای دفاع از اسلام و دفاع از خاک میهن رفتند. ما هم خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم فرزندی انقلابی تربیت کنیم و امیدواریم شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.

تسنیم: به‌ نظر شما در شرایط کنونی اقتصادی وظیفه ما چیست؟

مادر شهید: وظیفه ما هر چه مقام معظم رهبری فرمودند همان است. باید گوش به فرمان ایشان باشیم و مردم ما باید صبور باشند. این دوران هم می‌گذرد نباید بگذاریم دشمنان ما خوشحال شوند باید کنار هم باشیم اگر مسئولان کنار مردم باشند قطعاً مشکلات برطرف می‌شود.

حرف آخر

مادر شهید: دلم برای محمدم تنگ می‌شود اما خدا را شاکرم و  امیدوارم قسمت بنده و همسرم و دیگر فرزندانم نیز شهادت شود. مسئولان بیشتر از احوالات خانواده شهدا باخبر شوند و این‌که امید همه ما به امام سیدعلی خامنه‌ای است، دشمنان بدانند تا پای جانمان از انقلاب دفاع می‌کنیم همه ما عاشق ولایت هستیم رهبرمان را فراموش نمی‌کنیم و ایشان را تنها نمی‌گذاریم.

گفت‌وگو از قدسیه السادات شعبانپور

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.