پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| روند مراجعه بیماران گوارشی کلاردشت به مراکز درمانی کاهشی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرزاد گوهردهی درباره آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت با بیان این که در 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به این بیماری رو به کاهش بوده است، اظهار داشت: همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به  صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه  روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آنها قابل انتفال است.

گوهردهی با با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است ، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و افزود: این ویروس از راه دهان  و از طریق مصرف آب و غذای آلوده  منتقل می‌شود و همچنین دست و سطوح آلوده به ویروس از دیگر راه‌های شایع انتقال این بیماری است.

وی در توصیه به شهروندان بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه در پیشگیری از این بیماری  بسیار موثر دانست.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.