پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران رتبه برتر ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان را دارد

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی شیرکانی بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران با تاکید براینکه باید مسائل درون شورا توسط اعضا برطرف شود، افزود: هماهنگی در اطلاع رسانی و پوشش دادن مسائل امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی باعنوان اینکه بودجه دستگاه‌های شورای هماهنگی تعاون ۶۰ درصد کل بودجه و بودجه تأمین اجتماعی یک سوم بودجه دولت است، افزود: شورای هماهنگی از قدرت چانه زنی و لجستیکی بالایی برخوردار است و می‌تواند مدافع منافع سازمانی و وزارتخانه باشد.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی می‌تواند منشأ اثرهای خوبی در کشور باشد و خوشبختانه مازندران در ضریب پوشش بیمه شدگان در کشور اول و برتر است و هرچه قدر در توسعه بیمه روستایی و عشایر تلاش کنیم، به مردم خلق کردیم.

شیرکانی شمار اعضای صندوق را بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر این افراد جزو سرپرستان خانوار هستند.

شیرکانی عنوان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه میزان پوشش بیمه است و برای توسعه استان باید افراد را به سمت بیمه شدن هدایت کنیم.

کامران اصغری مدیرکل تعاون مازندران نیز از تصویب ۵۶۴ مصوبه در ۹۹ جلسه شورای هماهنگی تعاون استان طی سال قبل خبر داد و با اشاره به اجرایی ۹۹ درصد مصوبات اظهار داشت: برای گسترش شمار بیمه شدگان تحت پوشش نیازمند عزم ملی و استانی هستیم.

محمد ابراهیمی مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان و روستاییان مازندران نیز گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار نفر جذب بیمه اجتماعی می‌شوند و در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر نیز از مزایای مستمری برخوردار هستند.

کد خبر 4960579
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.