پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در اجرای پروژه های فاضلاب عقب مانده است/تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گیرد

0

استاندار مازندران در جمع شهرداران مازندران بر ضرورت شتاب بخشی به اجرای پروژه های فاضلاب شهری در سال 97 تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی، استاندار مازندران در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان با اشاره به این که در اجرای پروژه های فاضلاب در استان عقب هستیم و لازم است پساب فاضلاب ها برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری ها قرار گیرد، تصریح کرد: سال 97 سال شتاب بخشی به اجرای پروژه های فاضلاب شهری باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای وضعیت شهرهای مازندران گفت: با زیباسازی حرایم رودخانه ها، ظرفیت جنگل ها و سواحل  می توان شهرها را به مقاصد و کانون حضور گردشگران تبدیل کرد.

اسلامی بر تلاش برای جذب مالیات بر ارزش افزوده مجموعا تا هزارمیلیارد تومان برای شهرداری ها و ایجاد درآمدهای پایدار تاکید کرد و گفت: درآمد یاد شده باید صرف عمران شهری شود و شهرداری ها برای هزینه کرد آن باید برنامه داشته باشند.

وی با بیان این که شهرداران برای مدیریت شهری باید برنامه داشته باشند، افزود: شهرداران با ایده های خلاقانه و کارآمد در راستای توانمند سازی شهرداری ها برای ارائه خدمات شایسته تر اهتمام کنند.

استاندار مازندران بر جلب و جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت از سوی شهرداری ها تاکید کرد گفت: رونق دادن به ساخت و سازهای تمدن ساز شهری با جلب همه ظرفیت ها ممکن می شود.

اسلامی به ارائه خدمات مطلوب شهری بویژه دست یابی به شهری پاک برای زیست مردم اشاره کرد و خاطرنشان کزد: طرح تفکیک زباله از مبدا به جد در دستور کار قرار گیرد و زباله “تر” در منزل تعیین تکلیف شود.

وی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری در راستای خروج از آلایندگی تاکید کرد و یادآور شد: اتصال ناوگان متروی تهران به مازندران، توسعه آزاد راه ها، اتصال راه آهن برقی به ساحل و راه‌اندازی تراموای شهری در طرح یکپارچه مازندران به عنوان کلانشهر لحاظ شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.