پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| آیت‌الله نوری همدانی: مدافعان حرم در مقابل صهیونیست می‌ایستند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در کنگره آیت‌الله محمدی لائینی و شهدای روحانی مازندران در مصلای نکا اظهار داشت: در اسلام دو طایفه علما و قدرت جهادی برای نگهداری بقا و عزت اسلام در نظر گرفته شدند که باید دوشادوش و با هم باشند تا قدرت اسلام باقی و برقرار باشد.

وی افزود: مازندران دیار علویان است و این خطه به جهاد و ولایت پذیری معروف بوده و در جنگ تحمیلی قدرت  و صلابت خود را نشان داد.شهدا و امام شهدا در برابر ظلم به ستوه نیامدند بلکه قیام کردند و باید از علما درس بگیریم و در زندگی پیاده کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: افرادی که طرفدار فرهنگ دیکتاتور صهیونیست هستند، هرگز پیروز نخواهند شد  که اهل تقوا و جهادگران واقعی  قدم‌های استوار دارند و طبق وعده الهی عزت و نصرت به این افراد و گروه  اعطا می‌کنند.

وی ادامه داد: حکومت و ارزش‌ها بدون کشتن ظالم و جهاد به دست نمی‌آید که در قرآن به نزاع طالوت و جالوت اشاره شد که خداوند حکومت، ارزش و علم را به طرفدار حق  داد که اینها با جهاد و از میان برداشتن دشمن صورت گرفت.

این مرجع تقلید جهان تشییع گفت: پیغمبران فراوانی آمدند که سراغ طاغوت رفتند. فرعونیان،ابولهب‌ها، ابوجهل‌ها را از بین بردند که قرآن کریم بسیار از بیان جهاد و نتیجه جهاد و علم و فرهنگ صحبت کرد.

وی ادامه داد: با جهادگران یک لحظه خستگی و گرسنگی هدر نمی‌رود  و هرگامی که به دشمن ضربه بزنند در زمینه و دیوان عمل صالح ثبت می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت جبهه و جهاد، گفت: در کل کتاب‌های آسمانی به جهاد اشاره شد که در  برخی از استان‌ها تعداد شهدای خانم‌ها بیشتر است که نشانه تقویت جهد و شهادت در این مناطق است.

وی تصریح کرد: جهادگران اهل عبادت، اهل توبه و اهل تقوا هستند که توسط پیامبر به آنان  بشارت داده شد که در مازندران آیت‌الله محمدی لائینی نمونه بارز انسانی اندیشمند و مجاهد راه خدا بود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مرجعیت قضاوت و حکومت بسیار اهمیت دارد که مردم تابع مرجع باشند  که در زمان انقلاب، علما و مجاهدان زیر چتر و سیطره اهل بیت و امام به پیروزی رسیدند و که اکنون باید زیر چتر ولایت فقیه باشیم.

وی ادامه داد: مدافعان حرم در مقابل صهیونیست می‌ایستند و دشمن بداند ما در ایران قاسم سلیمانی زیادی داریم که در زمان نیاز به عنوان مدافع حرم به آن جبهه می‌پیوندند.

در پایان این مراسم  از کتاب سلوک محمدی (پژوهشی  پیرامون سلوک) علمی و عملی  حضرت آیت‌الله محمدی لائینی و کتاب موصل در بند (بر اساس خاطرات حجت الاسلام سیداحمد رسولی) رونمایی شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.