پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| آخرین وضعیت بیماران گوارشی در کلاردشت تشریح شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلاردشت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محسن اعرابی با بیان اینکه از ساعت 9 شب روز یکشنبه ششم خرداد 97 تعدادی از شهروندان کلاردشتی با علائم بیماری گوارشی خفیف به بیمارستان حضرت قائم(عج) این شهرستان مراجعه کردند و تا صبح امروز سه‌شنبه هشتم خرداد 97 کل آمار مراجعان 309 نفر بوده که از این تعداد 304 نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و 5 نفر نیز پس از بستری و انجام اقدامات درمانی لازم شب گذشته ترخیص شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به بارندگی‌های شدید در روزهای اخیر در منطقه کلاردشت گفت: اکیپ‌های سازمان‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در منطقه مستقر شدند و اصلاحات لازم را برای ایمنی آب آشامیدنی صورت داده و شبکه تحت پوشش این دو شرکت در حال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

اعرابی با بیان اینکه کلرسنجی به صورت کامل در سیستم شبکه آبرسانی این شهرستان به صورت کامل در حال انجام است تصریح کرد: پس از در یافت گزارش‌های اولیه تیم مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در منطقه حاضر شده و پس از انجام اقدامات لازم جهت بررسی علل وقوع این وضعیت، از بیماران و منابع آب آشامیدنی شهرستان کلاردشت نمونه‌گیری‌های مورد نیاز دریافت شد و ﺟﻬﺖ اﻧ ﺎم ﺑﺮرﺳﻲ‌ﻫﺎی آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻲ به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف بوده علل ویروسی را یکی از دلایل قوی این وضعیت دانست و تصریح کرد: به محض دریافت نتایج آزمایشگاهی از مرکز تهران اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

اعرابی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، بیان کرد: شست و شوی دست‌ها با آب و مایع ضدعفونی کننده پس از اجابت مزاج و قبل از غذا خوردن در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها موثر است. وی همچنین بر شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه تاکید کرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.