پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی ها با هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مردم خداجوی شهرهای مختلف غرب مازندران در این آئین‌ها علاوه نوحه خوانی و سینه زنی بر ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تاکید کردند.

مردم شهرستان نوشهر با حضور در مسجد امام جعفر صادق (ع) پیکر مطهر ۴ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس را همچون نگینی در آغوش گرفتند و به مرثیه خوانی و سینه زنی پرداختند

پیکر مطهر این چهار شهید دوران دفاع مقدس قرار است امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای پول و کجور از توابع شهرستان نوشهر تشییع و به خاک سپرده شوند.

این چهار شهید گمنام ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۳ ساله، در عملیات ایذایی والفجر هشت درمنطقه بوارین و عملیات رمضان در شرق بصره تفحص شدند.

همچنین مردم سلمانشهر از توابع شهرستان عباس آباد هم جمعه شب با پیکر مطهر دو شهید گمنام ۱۶ و ۲۰ ساله در امامزاده عبدالوافی کلارآباد وداع کردند.

پیکر مطهر این دو شهید که در عملیات رمضان و ایذایی والفجر ۸ جزیره بواریان به شهادت رسیدند قرار است امروز از پل جمشیدآباد تشییع و در پارک کوثر سلمانشهر به خاک سپرده شوند.

مردم شهرستان چالوس هم در مهدیه این شهر با پیکر دو شهید گمنام وداع کردند این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس قرار است امروز در پادگان اموزشی شهید ادیبی ناجا در مرزن اباد چالوس به خاک سپرده شوند.

این پرستوهای سبک بال اخیراً به همراه ۱۵۰ شهید دیگر در گروه تفحص مناطق عملیاتی جنوب کشور پیدا شده بودند قرار است امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای مختلف به خاک سپرده شوند.

تاکنون ۳۱۹ شهید گمنام در ۱۰۵ نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان ۳۲۴ شهید گمنام خواهد شد.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می‌کردند.

/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.