پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماجرای تیر برقی که از وسط منزل مسکونی سر درآورد + عکس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تصویری از یک واحد مسکونی در حال ساخت، شهر کیاسر که تیر برق از لابه‌لای سقف آن عبور کرده از سوی مخاطبان این رسانه به این خبرگزاری ارسال شد، خبرنگار فارس موضوع را از شهرداری و اداره برق کیاسر پیگیری کرده است.

 

معین رضایی‌کلانتری شهردار کیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وجود ساخت واحد مسکونی در مسیر انتقال برق، اظهار کرد: دستگاه قضا دستور تخریب صادر نمی‌کند، شهرداری دستور تخریب داده و مهلت قانونی سه ماهه برای اعتراض وجود دارد، پس از  دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی شهرداری به این موضوع ورود کرده است، گفت: رای تخریب این واحد مسکونی حدود یک‌ماه و نیم در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر کیاسر صادر شده و سازنده این واحد مسکونی حدود دو ماه دیگر فرصت دارد.

شهردار کیاسر با اعلام اینکه، تجهیزات برق و کوچه در ملک شخصی این فرد، قرار گرفته و شهرداری توان تملک این قطعه زمین را نداشته به همین دلیل اختلاف‌نظرهای جدی در این ارتباط ایجاد شده است، افزود: در حال رایزنی هستیم که این معبر را آزادسازی کنیم و با مالک به تفاهم برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از ساخت‌وساز نمی‌توانستید، اقدامات لازم را برای جلوگیری از احداث بنا انجام دهید، افزود: صاحب ملک چندین بار پیش از ساخت واحد مسکونی به توزیع برق اعلام کرد که نسبت به انتقال تجهیزات اقدام کند، یک سری عدم همکاری منجر به احداث این واحد مسکونی شده است و در حال رایزنی هستیم که این مشکل رفع شود.

*حکم تخریب یک‌سال پیش صادر شد

جواد میرزایی مسؤول توزیع برق منطقه چهاردانگه مازندران، با اعلام اینکه براساس نقشه جامع شهری مالک نسبت به تصرف خیابان اقدام کرده،گفت: تجهیزات برقی ما در این خیابان قرار داشت، حساسیت‌های مخاطرات احداث واحد مسکونی را به اطلاع مالک رساندیم.

وی با اعلام اینکه مالک نقشه جامع شهری را قبول ندارد، افزود: دادگاه به شهرداری و توزیع برق حکم تخریب داده است.

میرزایی خاطر نشان کرد: به شهرداری اعلام کردیم که زمان تخریب را اطلاع‌رسانی تا نسبت به قطع برق اقدام کنیم یا اینکه اگر صاحب این واحد مسکونی ثابت کرده که بنا را در زمین شخصی احداث کرده نسبت به انتقال تجهیزات برق اقدام کنیم که پاسخ مناسبی دریافت نکردیم.

وی اضافه کرد: رای تخریب این مجموعه حدود یک‌سال صادر شده و رسیدگی به این پرونده حدود سه سال زمان برده و در نهایت حکم تخریب این مجموعه به شهرداری ابلاغ شده است و در اختیار شهرداری قرار دارد.

به گزارش فارس، تا سوژه تیر برق داغ است، بد نیست به موضوع  دیگری در شهر ساری اشاره کنیم که پیمانکار شهرداری ساری مسیر تردد نابینایان را طوری طراحی کرده که به تیر برق ختم می‌شود که در صورت تمایل شهرداری یا توزیع برق برای رفع این مشکل آدرس مسیر را در اختیار متولیان امر قرار می‌دهیم.

 

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.