پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی ظهر امروز در گردهمایی مدیران اداره تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران با تبریک به‌مناسبت خجسته میلاد امام هشتم و تقدیر از انتخابات پرشور مردمی و انتخاب اصلح، اظهار کرد: تبلیغ دین و توسعه فرهنگ دینی رسالت الهی محسوب می‌شود که باتوجه شرایط کرونایی از موارد مهم است.

وی افزود: باید قدر نعمت امام (ره) و رهبر انقلاب و مردم آگاه را بدانیم و اگر غافل شویم عواقب خوبی ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر طلبه‌ای که وارد می‌شود را باید فرستاده‌ای از جانب خدا بدانیم، اضافه کرد: در این راستا باید دغدغه داشته باشیم؛ چرا که روحانیت و طلاب در همه شرایط عزت اجتماعی دارند.

این مسؤول به مشکل کمبود امکانات در سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: بیان مشکلات سازمان تبلیغات اسلامی ضرورت دارد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه اسلام دین ولایت‌محور است، نه دین عبادت‌محور یا عزاداری‌محور، خاطرنشان کرد: مردم نیز شامل دو دسته ائمه اطهار یا مردم حامیان ولایت هستند که ترکیب این دو دسته اتفاق بزرگی همچون انقلاب اسلامی را رقم زده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی در برابر تمام توطئه‌ها در مقابل دولت‌های ناسازگار داخلی دوام آورده و به‌واسطه هوش و تدبیر رهبر حامل ولایت پشت سر حامیان ولایت صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: موضوع مهم در ارتباط با تبلیغات دینی این است که باید به‌گونه‌ای صورت گیرد هر چه که به خورد افراد و خانواده‌ها می‌دهیم در نسل‌شان نهادینه و جاری و ساری شود که در این صورت این تبلیغات بابرکت خواهد بود.

این مسؤول با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن تبلیغات فرهنگی، خاطرنشان کرد: توجه و انتقال به تبلیغات فرهنگی به نسل‌های مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این زمینه وظیفه تبلیغات اسلامی سنگین است.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر  لزوم همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با امور مساجد است که  ترسیم افق چند ساله برای مساجد سطح استان و برنامه‌ریزی در این زمینه ضروری است.

وی در پایان گفت: متولیان و مسؤولان مربوط باید در فکر فعال بودن مسجد باشند و در این زمینه به مبلغان نیز باید توجه شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.