پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لایروبی آب بندان ها برای رفع مشکل کم آبی مهم است

0

به گزارش خبرنگار مهر ، عبدالله رضیان صبح پنجشنبه در جلسه بررسی و هماهنگی مشکل آب کشاورزی شهرستان جویبار با اعلام اینکه خوشبختانه در استان مازندران خیلی در تامین منابع آبی مشکل نداریم ، اظهار داشت: بیشترین مشکل در این حوزه در بحث مدیریت ومسیر هدایت آب بوده است و سالها این مسئله، چالشی بزرگ در تامین آب کشاورزی این منطقه بوده است.

وی به تنش آبی سال گذشته بخش کشاورزی جویبار اشاره کرد و افزود: در تابستان گذشته افراد زیادی پای کار بودند تا این تنش با کمترین خسارت پشت سرگذاشته شود، اما با لایروبی آببندانها و کانالهای کشاورزی می توانیم در یک زمان مقطعی مشکل کمبود آب کشاورزی شهرستان جویبار را حل کنیم.

رضیان بیان کرد: باید به دنبال جذب مشارکت های مردمی در بحث لایروبی آببندانها باشیم چرا که اعتبارات قطره چکانی دولت زیاد در رفع مشکلات حوزه کشاورزی موثر نخواهد بود.

 نماینده مردم جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در حال حاضرمشکل آب در کشور از مسائل اقتصادی و معیشتی حادتر شده است ، گفت: در چند وقت اخیر شاهد اعتراضات نمایندگان استانهای خوزستان و اصفهان در خصوص مشکل کمبود آب بودیم  ، که این موارد نشاندهنده حادبودن مسئله کمبود آب در کشوراست.

در ادامه فرماندار جویباربه حفر کانال ۵ هزار متر مربع در مسیر رودخانه سیاهرود از محل منابع تملک دارایی تاکید کردوگفت: احداث آببندانهای جدید رنگریز محله و ایزد خیل به مساحت ۲۹ هکتاربا تخصیص اعتبارات دولتی انجام خواهد شد.

سید علی اسد بیان کرد: خودشوراها نیز باید در حل مشکل کم آبی روستاها پای کار باشند، تا دغدغه کشاورزان در سال زراعی جدید کمتر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.