پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لاریجانی در جمع خبرنگاران در ساری: قهر کردن با انتخابات، راه‌حل نیست

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی لاریجانی امروز در سفر به مازندران پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز رسانه‌ها باید هم و غم خود را با مردم  در  انتخاب درست به  مشارکت  بگذارند، اظهار کرد: مساله دولت‌ها و حکومت در ابعاد مختلف بی‌تاثیر نیست و  خدمات‌شان می‌تواند امیدوارکننده و هم گاهی اوقات می‌تواند لطمه بزند و بخش‌های مختلف حکومت، دولت و قوای مختلف می‌تواند تاثیر مثبت و منفی به همراه داشته باشد.

وی گفت: من فکر می‌کنم رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون خیلی می‌توانند در این زمینه در گفتن حقایق به مردم و خدمات بخش‌های مختلف  نقش ایجابی داشته باشد و این نکته مهمی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه عامل انتقال دهنده خدمات در بخش‌های مختلف حکومت رسانه‌ها هستند، افزود:  آنها باید اطلاع‌رسانی و هم نقد و بررسی داشته باشند که البته باید پس از انتخابات به آن پرداخت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه توصیه شما به افراد سیاسی و غیرسیاسی که اعلام کردند با انتخابات قهر کردند چیست؟ گفت: من فکر می‌کنم با خودمان که نباید قهر کنیم مصالح کشور مربوط به خودمان است اگر اشکالی وجود دارد باید رفع کنیم این درست نیست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: معتقدم قهر کردن راه‌حل نیست؛ باید حتما نگاه ایجابی و مثبت داشت؛ نگاه مثبت و سازنده باید باشد حداقل برداشت خودم این است دربرابر مشکلات در کشور باید نگاه اصلاحی داشت و راه‌حل پیدا کرد؛ چون سرنوشت خودمان است.

این مسوول یادآور شد: با رای ندادن نه تنها مشکلات حل نخواهد شد بلکه تشدید هم می‌شود، بنابراین اگر مشکلی به انتخابات وجود دارد باید سر جای خودش حل شود ؛ پس باید گفت موضع صحیح و اصلاحی،  بهتر برای سرنوشت جواب می‌دهد.

لاریجانی با تکذیب دیدارهای انتخاباتی، اعلام کرد: هیچ دیدار انتخاباتی هم نداشتم و بحثی هم در ارتباط با انتخابات و پس از آن صورت نگرفته است.

وی درباره رصد مناظرات انتخاباتی، اظهار کرد: موفق به مشاهده همه مناظرات نشدم بخش‌هایی را مشاهده کردم؛ می‌شد ساختار مناظرات را بهتر کرد ؛ نظرات همه درباره یک موضوع بود ولی آنجا هر کسی درباره یک موضوع  حرف می‌زد  اینها بحث‌هایی است که باید بعدها در ارتباط با بهتر شدن کیفیت کار رسانه‌ای به آن توجه شود.

در ارتباط با دلیل عدم احراز صلاحیت، اظهار کرد: طبق قانون  اگر صلاحیت‌ها احراز نشد باید به افراد اعلام کنند که این مهم جزء سیاست‌های رهبری بوده، فعلا به من اعلام نکردند ولی ممکن است تصمیم جدیدی گرفته باشند و بعد اعلام کنند،فکر هم می‌کنم مبنا باید سیاست‌های کلی رهبری  باشد.

وی گفت: البته قانونی هم داریم که در سال ۷۸ قانون رسیدگی به شکایات انتخابات آنجا هم الزام شده؛ این مساله امروز نیست.

لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدید صلاحیت احراز نشد برنامه‌هایی هم داشتند آیا این تجربیات را برای دولت سیزدهم خواهید داشت؟ گفت: پاسخ این سوال را دادم؛ نگاه من در حل مشکلات کشور نگاه ایجابی است معتقدم حکمرانی درست این است که سیاست‌مداران در همه شرایط برحسب وضعیت نگاه مثبت داشته باشند حتما نظرات خود را خواهم گفت و هر کاری از دستم بر آید به مسؤولان آینده کشور نگاه‌مان را مطرح می‌کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج/خ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.