پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

كمترين سهم كياسر در صدور پروانه هاي ساختماني در سال 92 استان

مدير كل آمار، اطلاعات استانداري مازندران گفت: در سال بیش از چهار میلیون متر مربع پروانه ساختمانی در استان صادر شد که رشد 28 درصدی نسبت به سال قبل از آن را داشته است.

2

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از مهر، جعفر احمدي شامگاه روز شنبه در نشست مسئولان و کارشناسان دفتر آمار و اطلاعات در اين خصوص گفت: تهیه آمار، اطلاعات صحیح و قابل استناد یکی از گام های اساسی در فرایند برنامه ریزی است و نیاز برنامه ریزان شهری به آمار و اطلاعات در بخش ساختمان و مسکن و نیز اهمیت ویژه این بخش در اقتصاد کشور انكار ناپذير است.

 

وي افزود: دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران به دليل حساسيت اين موضوع ، بر آن شد تا گوشه ای از این نیازها را با استفاده از جمع آوری برخی از اطلاعات ثبت شده در پروانه های ساختمانی تامین نمايد كه در همين راستا طرح جمع آوری اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده با همكاري شهرداری های کشور از سال 1358 در همه استانها به اجرا در آمد.

 

مدير كل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران  تصريح كرد: بر اساس آمار ارسالي از سوي شهرداري هاي استان مازندران در سال 92 تعداد هفت هزار و 264 پروانه ساختماني صادر شده است كه نسبت به سال قبل 20.5 درصد افزايش داشته است.

 

وي ادامه داد: از كل پروانه هاي صادر شده ، بيش ار 93 درصد  مربوط به احداث ساختمان و 490 پروانه مربوط به افزايش بنا بوده است كه در اين راستا  بيشترين  سهم از پروانه هاي صادر شده پارسال، مربوط به شهرداري آمل با صدور هزار و 24 پروانه يعني قريب به 14.1 درصد و كمترين سهم از پروانه هاي صادر شده در سال 1392مربوط به شهرداري كياسر با صدور 2 پروانه بوده است.

 

احمدي با بيان اينكه مجموع مساحت زيربناي پروانه هاي صادر شده براي احداث ساختمان (پروانه احداث ساختمان ، تخريب،  نوسازي و افزايش بنا) چهار میلیون و 27 هزار و 115 متر مربع بوده است تصريح كرد: اين ميزان نسبت به سال 91در حدود 28/76درصد افزايش داشته است.

 

وي تعداد واحد هاي مسكوني احداث شده در  سال 92 را نيز بالغ بر 23 هزار و 188 واحد  ذكر و در اين راستا عنوان كرد:  اين ميزان نسبت به سال 91 حدود  14 درصد افزايش داشته است كه تعداد 21 هزار و 1783 واحد مسكوني مربوط به احداث و هزار و 405 واحد مسكوني مربوط به افزايش بنا بوده است.

 

اين مقام مسئول ادامه داد: از مجموع تعداد شش هزار و 774 پروانه هاي صادره براي احداث ساختمان ، تعداد پنج هزار و 848 پروانه صادره در حدود 86/30 درصد مسكوني ، حدود 10 درصد مسكوني توأم با كارگاه و مابقي به  بخشهاي بازرگاني،صنعتي،آموزشي و درماني اختصاص داشته است.

 

وی همچنين گفت: از مجموع پروانه هاي صادره براي احداث ساختمان هاي مسكوني ، در حدود 11 درصد براي احداث ساختمان هاي يك طبقه ، حدود 27 درصد براي احداث ساختمان دو طبقه ، حدود 23 درصد براي احداث ساختمان هاي سه طبقه ، حدود 24 درصد براي احداث ساختمان هاي چهار طبقه و حدود 15 درصد براي احداث ساختمان هاي پنج طبقه و بيشتر است.

 

وي افزود: مجموع پروانه هاي صادر شده براي احداث ساختمان مسكوني بر حسب نوع اسكلت و مصالح عمده ي بكار رفته در بناي آنها نشان مي دهد كه حدود 99 درصد اين  پروانه ها براي احداث ساختمان هاي بتون آرمه و مابقي براي احداث ساختمان هاي با اسكلت فلزي  صادر شده است.

 

2 نظرات
  1. شاهین می گوید

    سلام
    چهاردانگه نیوز لطفا الگوی ساخت ساختمان در روستاها طبق ضوابط بنیاد مسکن را در سایت وزین تان برای دانلود قرار دهید.
    شنیدم در بخشداری و دهیاری ها موجود است. گفتند حتما باید طبق الگو باشد تا وام ساخت بدهند. ولی نگفتند چه جور الگویی.
    ……………………………………………………
    چهاردانگه نيوز:

    با سلام، نمودار گردش کار صدور پروانه ساختمان در روستاهای دارای دهیاری که توسط دفتر عمران و توسعه روستائی تهیه شده، قبلاً در تاريخ 24 تيرماه 1393 در مطلبي با عنوان ( نمودار گردش کار صدور پروانه ساختمان در روستاهای دارای دهیاری ) در پايگاه خبري چهاردانگه نيوز بارگذاري شده بود. شما مي توان آن را در لينك زير مشاهده بفرمائيد.

    نمودار گردش کار صدور پروانه ساختمان در روستاهای دارای دهیاری

  2. صابر می گوید

    با سلام، ضمن خسته نباشید
    اینجانب از ناظرین ساختمان روستایی بخش چهاردانگه و از همکاران شما در نرماب دوسر نیوز می باشم. از سال 88 که اینجانب در بخش چهاردانگه در زمینه نظارت ساختمانهای روستایی فعالیت دارم هیچگونه برنامه ای در راستای مقاوم سازی و زیبا سازی مسکن برای چهاردانگه از طرف مسئولین برگزار نشده است و همچنین در امر تسهیلات چنان سختگیری و اذیتی متقاضیان پروانه ساختمانی می شوند که اغلب آنها در میانه راه بی خیال می شوند.
    در هر صورت اینجانب چندین بار با رییس سازمان نظام کاردانی استان و جناب آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه ملاقات داشته ام و پیشنهاد برگزاری هرگونه برنامه جهت امنیت ساخت و ساز در منظقه و آگاه سازی اهالی بخش و دهیاران بخش در خصوص پروانه ساختمانی داشته ام و حاضر به همکاری در این زمینه می باشم.
    خواهشمندم شما همکاران هم بر این موضوع توجه خاصی داشته باشین.
    در بخش چهاردانگه سالانه ساختمانهای زیادی ساخته می شوند ولی بدون پروانه ساختمانی و خارج از اصول فنی و مهندسی که هیچ گونه مقاوم سازی در آن وجود ندارد . با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.