پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قهرمان ژیمناستیک: با فرمایش رهبری برای مشارکت در رزمایش کمک مومنانه راغب‌تر شدم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تمام دارایی‌های دنیا در مقابل مهربانی هیچ است و این موضوع را به عینه در شرایطی که در جامعه امروز می‌توانیم حس می‌کنیم؛ افرادی که با سخاوت‌مندی تمام مهربانی را تمام و کامل معنا کردند.

کمک‌های مومنانه زیباترین اتفاقی بود که در دوران کرونایی شاهدش بودیم و همچنان هم هستیم که در وجود افراد و در موقعیت‌های مختلف نمود پیدا کرده؛ افرادی که خستگی برایشان معنا ندارد.

ورزشکاران جز گروه‌هایی بودند از ابتدا در بحث کمک‌های مومنانه در کنار سایر خیران بودند و توانستند ثابت کنند که در قهرمان بودن مرام پهلوانی را نیز فراموش نکردند که در این زمینه به سراغ هادی خناری‌نژاد دارنده اولین مدال طلای تاریخ ژیمناستیک ایران در مسابقات جام جهانی، مدال نقره ستارگان جهان جایزه بزرگ، کاپیتان تیم ملی و مربی تیم ملی بزرگسالان رفتیم که از زمانی‌که بحث کرونا مطرح شد نتوانست بی‌تفاوت باشد.

*از سیل تا کرونا

این ورزشکار که قبلا ماه‌ها پیش به‌عنوان سفیر مهربانی عضو خیریه پناه کودکان آسمانی شد البته قبل از مسائل کرونا نیز در بحث سیل توانست ورود پیدا کند و اقدامات خیریه و رایزنی‌ها برای جمع‌آوری‌ها منجر به ساخت مسکن برای نیازمندان شد.

باتوجه به اینکه شرایط کرونا خیلی از خانواده‌ها دچار مشکل شدند این ورزشکار در کنار اعضای دیگر خیریه بیکار ننشستند و به فکر تامین بسته‌های غذایی افتادند که در طول ماه به حدود ۹۰ خانواده‌های که تحت پوشش خیریه بودند بسته‌های غذایی توزیع می‌کردند.

البته در کنار توزیع بسته‌های غذایی، رسیدگی به وضعیت درمانی، تهیه دارو، تامین مایحتاج اولیه زندگی و حتی لوازم منزل اقدام کردند.

*سرپرستی از ۱۰ کودک یتیم

البته این گروه ۱۰ کودک بی‌سرپرست را زیر پوشش دارند و تمام هزینه‌هایش را متقبل می‌شوند.

در کنار تامین مایحتاج اولیه زندگی به فکر کارآفرینی هم افتادند که با تهیه اقلام مورد نیاز برای خانواده‌های نیازمند کالاها را خریداری و در حال رایزنی برای فروش محصولات خانوارها نیز هستند.

هادی خناری‌نژاد کاپیتان سابق تیم ملی ژیمناستیک و دارنده مدال طلای جام جهانی در ارتباط با فعالیتش در این گروه خیریه می‌گوید: نخستین باری که از من برای توزیع بسته‌های غذایی دعوت شده مشغول به کاری بودم که یک ساعت با تاخیر رسیدم ولی برای دفعات بعد تلاش می‌کردم سر وقت حاضر شوم.

موضوع جالبی که به عینه آن را لمس می‌کنم این است همه این بازدیدها برایم خاطره هست و هر باری که در این بازدیدها و توزیع‌ها حضور می‌یابم مصرتر می‌شدم که دفعات بعد نیز حضور یابم.

این ورزشکار بیان می‌کند: به اعتقاد من هیچ چیزی زیباتر از این نیست که به کودکانی که هیچ پناهی ندارند بتوانیم کمک کنیم و حاضر هستم از همه کارهایم دست بکشم؛ چرا که شاد کردن آنان بهتر از کارهای روزمره است.

*با فرمایش رهبری راغب‌تر شدم

نخستین بار بحث کمک مومنانه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که در خود من تاثیرش را گذاشت و اگر سخن رهبری نبود شاید کمک مومنانه برایم معنا نداشت؛ چرا که تلنگری بود قبلا هم عضو خیریه بودم در حد عادی ولی وقتی با فرمایش مقام معظم رهبری وارد میدان شدم بیشتر راغب شدم و هر زمان که تماس بگیرند حضور پیدا می‌کنم؛ چرا که فعالیت در این قبیل کارها دل را شاد می‌کند و به من انگیزه زندگی می‌دهد.

خناری‌نژاد ادامه می‌دهد: اینکه در این روزها که بسیاری با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند بتوانیم بانی کار خیر شویم بسیار بااهمیت است.

*تجلی زیباترین خاطره‌ها در توزیع کمک‌های مومنانه

زیباترین خاطراتم این روزها در بازدید از منازل و توزیع کمک‌های مومنانه رقم می‌خورد؛ به طوری‌که در هر خانه خاطره‌ای جدید شاخته می‌شود که یک دنیا ارزش دارد.

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: حس خوب در کنار کارهای خیر به من انگیزه زندگی می‌دهد و احساس می‌کنم به تمام آرزوهایم دست یافتم.

 

 

 /۸۶۰۳۴/ج/ی


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.