پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قطارگردشگری دریایی در مازندران همچنان بر ریل بی سر و سامانی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، نوروز امسال نیز به پایان رسید و در این ایام بازهم سفره میزبانی مازندران برای میلیون‌ها مسافر گسترده شد؛ یکی از مهمترین جاذبه هایی که مسافران برای آن پا به مازندران می گذارند بی شک دریا است اما متاسفانه آن طور که باید مازندران نتوانسته از این موهبت خدادادی بهره لازم را ببرد.

نبود پنجره واحد، نبود متولی و عدم تعریف درست از گردشگری دریایی، نتوانسته چرخ اقتصاد دریایی را در مازندران به حرکت درآورد.

به گفته کارشناسان بیش از 70درصد سفرهای داخلی کشور در حوزه گردشگری دریایی انجام می شود اما کمتر از پنج درصد در این حوزه خدمات به گردشگران ارائه داده می شود.

غواصی، قایق نوردی، ورزش های دریایی از جمله امکاناتی بوده که می توان در اختیار گردشگران قرارداد؛ اما گردشگران دریای خزر از همین حداقل ها هم محروم هستند.

ایجاد یک کروز دریایی در دریای خزر و طراحی سفری چند روزه به منظور بازدید از جاذبه های شمال کشور مانند فرهنگ های متنوع و زیبایی های طبیعی شهرها می تواند به اقتصاد منطقه کمک کرده و گردشگران را با زیبایی های شمال بیشتر آشنا کند.

تالاب ها، دریاچه ها، رودخانه ها و سواحل دریایی هرکدام ظرفیت های بسیاری دارند که در صورت استفاده از آن ها هم گردشگری کشور می کند و هم اقتصاد بومی مناطق مختلف تقویت می شود.

رودخانه های خروشان مازندران مکانی هیجان انگیز برای ورزش های رفتینگ هستند، تالاب های بیشماری که در استان مازندران وجود دارد برای قایقرانی و بازدید مناسب هستند.

یکی از جاذبه هایی که می تواند گردشگران را بیش از بیش به دریا جذب کند ایجاد دهکده های ساحلی و استقرار مکان های تفریحی برای کودکان و بانوان به صورت اختصاصی است که همه این برنامه ها نیازمند یک ساماندهی مناسب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.