پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قرارگاه خاتم پروژه تنکابن به الموت را عملی می‌کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرسان تنکابن، مظاهر معافی معاون استاندار و فرماندار ویژۀ شهرستان تنکابن در بازدید از پروژۀ آسفالت محور تنکابن به الموت و در جمع خبرنگاران، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهیدان از پیگیری پروژه‌های نیمه تمام شهرستان یاد و اظهار کرد: یکی از طر‌ هایی که در بخش کوهستان به‌طور ویژه پیگیری کردیم.

وی افزود: پروژۀ راه ترانزیتی تنکابن به الموت بود که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال انجام بود و با وجود تمام محدودیت‌های مالی و مشکلات پروژه، کار بسیاری انجام شده و امروز شاهد آسفالت ۷کیلومتر از این محور هستیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء با وجود مطالبات بسیاری که داشته، کماکان پای کار بوده، تصریح کرد: برنامه‌ریزی در سطح شهرستان انجام شد و یک کار تیمی با کمک شوراهای اسلامی منطقه، بخشداری و شورای بخش و دستگاه‌های اجرایی شامل امور آب و منابع طبیعی شکل گرفت و مجوّز برداشت توسط امور آب شهرستان و مدیرعامل آب منطقه‌ای برای برداشت و تأمین مصالح رودخانه‌ای و احداث دیواره و ساخت جاده صادر شد که این همراهی‌ها سبب اجرایی شدن پروژه شد.

فرماندار شهرستان تنکابن با قدردانی از حمایت ویژۀ استاندار مازندران در کسب مجوّزها و فعّال شدن پروژه، گفت: با وجود مطالبات قبلی، قرارگاه خاتم تصمیم گرفت که عملیات آسفالت را انجام دهد و در آینده از منابع در اختیار مطالبات خود را وصول کند.

معافی با قدردانی از قرارگاه خاتم در قبول مسوولیّت و تأمین اعتبار پروژه آسفالت هفت کیلومتر محور تنکابن به الموت، گفت: بشکول در مجموعۀ پروژه و رضوی در مجموعۀ عاشورای قرارگاه خاتم و مشاوران پروژه اقدامات و همکاری لازم جهت اجرای پروژه با حفظ شرایط کیفی و استاندارد آن را انجام دادند که دغدغه ما هم اجرای کار کارشناسی و صحیح با پیمانکار متخصص بود و بعد از این هم با تأمین اعتبار و منابع مالی، امیدواریم مسیر باقی‌مانده در این قطعه به اتمام برسد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط پروژه، عدم تأمین منابع مالی و اعتبارات لازم آن سبب افزایش چشمگیر هزینه‌ها خواهد شد، گفت: ما همچنان پیگیر انجام این پروژه و تأمین اعتبار آن از منابع دولتی و ملی هستیم تا این پروژه تقدیم به مردم عزیز منطقه شود.

فرماندار تنکابن با اشاره به پروژۀ گازرسانی دهستان سه هزار و تداوم عملیات اجرایی آن اشاره و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری حدود ۶۷ میلیارد تومان در حال انجام است و با تکمیل آن، زیرساخت های لازم و اصلی منطقه سه هزار بطور کامل تأمین خواهد شد.

معافی با اشاره به پروژۀ آب‌رسانی ۷ روستای پایین دست بخش کوهستان که آب شرب آنها از چشمه دیوخانی تأمین می‌شد، گفت: این پروژه از ۲۵ سال پیش به عنوان مشکل مردم منطقه در دستور کار اجرا در شهرستان بود و در این مورد هم پس از ورود ما به طرح و بررسی جوانب، تصمیم بر آن شد که از مشارکت و همت مردم و ظرفیت شوراها و دهیاران منطقه استفاده کنیم که اگر خواست و ارادۀ مردم و شوراها و صرف فعل خواستن توسط دستکاه های ذیربط نبود، این پرژه انجام نمی شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در ابتدا تنها با ۲۰۰ متر لوله از سوی آبفا و بدون اعتبار آغاز شد، یادآور شد: در جلساتی که با شوراهای منطقه و مسؤولان شهرستانی همزمان با کمک اداره کل آبفا استان، یک کیلومتر لوله تهیه و پروژه با کمک شوراها آغاز شد و امروز حدود ۳کیلومتر لوله آن توسط امور آب تأمین شده و امروز، از مجموع این مسیر، ۴ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و به امید خدا به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها با محوریت مردم شکل گرفته و کمک و خواست مردم با همراهی مسوولان شهرستان در اجرای آن نقش داشته، تصریح کرد: در تمام پروژه‌های شهرستانی هم سعی کردیم با نیت خیر و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم و مردم هم با دیدن حرکت و تلاش ما پای کار آمدند و امیدواریم این روند ادامه داشته و سبب اتمام پروژه های عمرانی شهرستان شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.