پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قدردانی از پزشکان خانواده در خط مقدم مبارزه با کرونا/ اعلام شماره تلفن توسط آقای دکتر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نشست هم‌اندیشی رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تشریح نقش پزشک خانواده در کنترل و مقابله با ویروس کرونا با معرفی دکتر قاسم موسوی‌کردمیری پزشک خانواده فعال در پیشگیری و مقابله از ویروس کرونا در مرکز مازندران، اظهار کرد: همکاری و کمک‌رسانی دلسوزانه این پزشک خانواده به مردم در دوران کرونا بسیار ارزشمند بوده است.

وی با اشاره به اینکه در فرصتی مغتنم از این پزشک خانواده دلسوز تقدیر خواهد شد، گفت: پس از شیوع کرونا با ویزیت شبانه‌روزی این پزشک خانواده و خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان این اداره، اعتماد مردم به پزشک خانواده و خدمات بیمه سلامت افزایش یافت که امیدواریم این مهم به یک روش اجرایی تبدیل شود.

ظفرمند افزود: کنترل این ویروس با همکاری مردم و پزشک خانواده موجب شد تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری از بیمه سلامت استفاده کنند، کاهش ازدحام با مدیریت پزشکان دلسوز خانواده الگوی مناسبی بود که در دوران کرونا رعایت شد، ارائه خدمات انسان دوستانه‌ای به مردم از وظایف ما خواهد بود.

 

در ادامه دکتر قاسم موسوی پزشک خانواده ساری با داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری زیر مجموعه دارای دفترچه بیمه سلامت، اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا پزشکان خانواده در شهرهای مختلف استان، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دادند.

وی اعلام کرد: در پیک اول کرونا، روزانه حدود هفت بیمار کرونا مثبت داشتیم، که در حدود ۹۰ درصدشان با درمان‌های اولیه و خانگی و گاهی بدون علامت درمان می‌شدند و تنها کمی نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کردند.

موسوی‌کردمیری افزود: ما در پزشک خانواده، با در دست داشتن اطلاعاتی از جمعیت مشخص، دسترسی دو طرفه، شناخت بیماران در معرض خطر، انتشار اخبار درست و اعتماد بیشتر، هزینه کمتر برای بیماران و سازمان‌های بیمه‌گر پیگیری را در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه با ارائه شماره همراه و ارتباط در تلگرام به مردم خدمات می‌دهیم.

این پزشک خانواده فعال ساروی، اعلام کرد: اقداماتی همچون غربالگری تلفنی ـ اورژانسی بر حسب ریسک فاکتور، انتشار اخبار صحیح از طریق فضای مجازی، اطمینان‌بخشی و راهنمایی درست، تبیین مسیر مشخص برای درمان سرپایی و بستری آموزش دقیق و زمان بیشتر برای صحبت با بیمار در دوران کرونا در دستور کار قرار دادیم.

موسوی‌کردمیری با اشاره به اینکه، بیشترین بازخورد مردم در ادامه اقدامات شبانه‌روزی ما در مطب و فضای مجازی، تقویت و افزایش روحیه مردم بود، گفت: ترس از مرگ در بیماران مبتلا به کرونا را می‌توان با ارائه اطلاعات اولیه درست و علمی تا حدود ۶۰ درصد کاهش داد، از این رو این کار برای من و همکارانم در اولویت قرار دارد.

وی در پایان با اعلام شماره تلفن همراه خود، خاطرنشان کرد: ۰۹۳۶۵۲۸۹۰۹۹ شماره تماس من بوده، که از زمان شیوع کرونا در دسترس مردم حتی در شهرها و استان‌های دیگر قرار گفته است، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی به سؤالات مردم در زمینه مقابله و درمان ویروس کرونا هستم اما توصیه اکید به مردم این است که زدن ماسک را فراموش نکنند.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.