پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت قربانگاه ابراهیمی در شهرهای مازندران

0

احمد سعادت معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مازندران در آستانه عید قربان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، اظهار کرد: ۳۰۰ مراکز نیکوکاری، ۲۰۰ مرکز شورای زکات در روستاها، دفاتر این نهاد تا هنگام ظهر آماده دریافت و توزیع گوشت قربانی هستند. 

وی با اشاره به اجرای برنامه شاخص “قربانگاه ابراهیمی” که به چالش‌های قربانی پایان می‌دهد، افزود: همانطور که می‌دانید در حوزه‌های شهری آپارتمان‌ها در بحث قربانی مشکلاتی دارند، همچنین قرائت دعا و رعایت مسائل شرعی در بحث رعایت بهداشت، تست دامپزشکی و توزیع بین نیازمندان واقعی مشکلات پیش روی قربانی‌کنندگان است. 

سعادت تصریح کرد: در همه شهرستان‌های مازندران، مکان قربانگاه ابراهیمی در نظر گرفته شد، در ساری مرکز استان، قربانگاه در پارکینگ امامزاده عباس(ع) همچون سال‌های گذشته برقرار است تا با رعایت کامل موارد ذبح رایگان گوسفند انجام شود، مردم می‌توانند بعد از ذبح قربانی را تحویل بگیرند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در مازندران گفت: قربانگاه ابراهیمی آمادگی کامل برای ذبح قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان واقعی را دارد، حدود ۳۸۰ پایگاه و مرکز آماده کمک‌های مردمی هستند در کنارش هم شماره حساب‌هایی را در شهرستان‌های اعلام کردیم، همچنین روش آنی پرداخت *8877*011*1# مختص نذر و قربانی درنظر گرفته شده است.

این مسؤول یادآور شد: در سال گذشته نزدیک به ۵ هزار راس گوسفند در حدود ۷۰ تن گوشت با مدیریت عوامل کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شد، امسال در شهرستان سوادکوه به همه مددجویان دو کیلو گوشت بسته‌بندی تحویل خواهد شد،  
در شهرستان بابل با توجه به وضعیت کرونایی از دیروز هماهنگی شده قربانی در حال انجام و توزیع است.

وی در پایان بیان کرد: در ساری مرکز استان فردا ساعت ۵ صبح آغاز و تا ۱۰ صبح ادامه دارد، تا همین الان نیز ۵۰ راس گوسفند آماده کشتار است.

 /۸۶۰۴۸/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.