پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فصلی تکرارناپذیر برای مرال‌ها/ ضرورت حفظ آرامش در جنگل‌های شمال

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، همه ساله از اواسط شهریور ماه همزمان با آغاز فصل گاوبانکی برای جلوگیری از تخلفات و شکار، سرشماری گله مرال و پایش تهدیدات و کنترل جمعیت در مناطق جنگلی و زیست‌گاه‌های مرال چادرهای فصلی برپا می‌شود.

در این دوره زمانی که به مدت یک ماه به طول می‌انجامد محیط‌بانان محیط‌زیست برای جلوگیری از شکار آنان و کنترل و پایش جمعیت مرال‌هابه‌صورت شبانه‌روزی در  مناطق مختلف استان مازندران حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: فصل گاوبانکی از 15 شهریور آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

مسلم آهنگری  با اشاره به برپایی 25 چادر در زیستگاه‌های مرال و همچنین چادرهای سیار در طبیعت مازندران، افزود: طی این مدت باید امنیت کامل در جنگل‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نیز به کمک ما آمدند، تصریح کرد: این فصل برای مرال‌ها تا سال آینده دیگر تکرار نمی‌شود پس توصیه ما به مردم این است در این دوره زمانی کمتر وارد طبیعت شوند تا این دوره با آرامش و امنیت سپری شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه مرال‌ها در فصل گاوبانگی در معرض تهدید هستند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه برخی شکارچیان و افراد فرصت‌طلب از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند به همین دلیل شاهد حضور شبانه‌روزی ماموران محیط‌زیست مناطق مختلف استان هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.