پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فایل صوتی: نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام جلایی صلاحی – 8 آذر ۹۸

0

فایل صوتی نماز جمعه بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حجت الاسلام جلایی صلاحی، امام جمعه بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) در تاریخ 8 آذر 1398 – خطبه دوم

دانلود فایل صوتی

ارسال کننده: علی سلیمانی کیاسری

………………………………………………………

 

حجت الاسلام جلایی صلاحی، امام جمعه محترم بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) در خطبه‌های نماز جمعه چهاردانگه گفت: هر چیزی که انسان را از بندگی خدا باز دارد؛ هم کسانی که از ولایت الهی خارج شده باشند و خود را سردمدار مردم می‌دانند، و هم تبعیت از شیطان را از مصادیق طاغوت بیان کردند: پیامبران آمدند تا انسان‌ها را از پیروی از طاغوت برحذر بدارند و همه را یکپارچه و واحد تحت حکومت الهی دربیاورند.

امام جمعه بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) حفظ این یگانگی و حدت را از فلسفه‌های نماز جمعه برشمردد و یکی از آثار آن را این است که همه را به یک چشم می‌بینیم چرا که دل همه‌ی ما به سوی خداست.

ایشان در ادامه با اشاره به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، این که ثواب زیارت قبر امام حسین علیه السلام برای او بیان شده، برای این است که سفیر امام هادی علیه السلام به شهر ری بود که همچون امام حسین علیه السلام مأموریتش پیوند دادن عقاید، فقه، و دین و زندگی مردم با زندگی اهل بیت بود.

حجت الاسلام جلایی صلاحی، مردم‌داری، دشمن‌شناسی، و دشمن‌ستیزی را از ویژگی‌های مثبت شهید مدرس عنوان کردد.

وی در ادامه با اشاره به این فراز از نامه‌ی میرزا کوچک خان جنگلی که “عاری از شرف می‌دانم کسی را حقوق، حاکمیت و استقلال مملکت را فدای شغل و مقامش کند.” تصریح کردد: حضرت آقا هم فرمودند که صدها نفر از قبیل ما باید فدا بشویم تا نظام اسلامی بماند.

خطیب نماز جمعه بخش چهاردانگه (شهر کیاسر)، در بیان نتیجه‌گیری جدا نبودن دین از سیاست را از لطایف دین اسلام برشمردد که لازمه‌ی اجرای بسیاری از احکام الهی است.

ایشان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با روی کار آمدن نیروهای انقلابی و روحیه‌ی بسیجی داشتن؛ این دو ویژگی را نجات دهنده‌ی کشور بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جلایی صلاحی، در رابطه با سرکشی کردن از جانبازان، توصیه کردند که این کار را در طول سال انجام دهیم نه فقط در هفته‌ی معلولان و در ادامه گفت: آن‌ها تیر و ترکش جبهه را به جان خریدند؛ و اکنون نیز تیر و ترکش زبانی مردم را هم به جان می‌خرند.

ایشان در خاتمه با اشاره به ولادت پدر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف توصیه نمودد که مراسم جشن امسال باشکوه‌تر برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.