پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| تکنولوژی نیروگاه نکا باید بروز شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آلودگی هوا و محیط زیست توسط نیروگاه شهید سلیمی نکا با مصرف سوخت مازوت» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ سال‌های طولانی از احداث نیروگاه شهیدسلیمی نکا حدفاصل سه روستای یکه‌توت، نوذرآباد و دنگسرک و شهرهای اطراف می‌گذرد.

سوخت مصرفی نیروگاه مازوت است که مقرون به صرفه تراز گازطبیعی است اما آلودگی بسیار فراوانی برای روستاها و شهرهای اطراف ایجاد کرده و اکثر اوقات دود سیاه رنگ و خاکستری غلیظی آسمان روستاها را دربرمی‌گیرد که ناشی از سوختن مازوت است.

اثرات سوخت مازوت در بعضی از روزها به‌صورت ذرات سیاه رنگ بروی خودروها و محصولات کشاورزی مشهود است و این مطلب تنها گوشه‌ای از خسارتی است که به چشم دیده می‌شود و اثرات مخرب آن بر روی بدن انسان بماند که خود جای بحث کارشناسی دارد.

نکته مهم دیگر اینکه در روزهای ابری و بارانی مصرف مازوت به حداکثر می‌رسد که باتوجه به اهمیت این موضوع باید پیگیری شود؛ چرا به جای مصرف گازطبیعی از مازوت استفاده می‌کنند و اینکه چرا محیط زیست و انسان‌ها را فدای اقتصاد می‌کنند.

محمودعلی رکنی ‌معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کاملا با سوخت مازوت مخالف هستیم.

وی با اشاره به رصد و پایش توسط سامانه آنلاین، افزود: بارها تذکرات لازم مبنی بر رعایت استانداردها و ملاحظات زیست‌محیطی با بروز کردن تکنولوزی داده شد.

 ‌معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به تکنولوژی ۵۰ سال گذشته این نیروگاه که با استانداردهای روز خیلی فاصله دارد، بیان کرد: باید تکنولوژی این نیروگاه بروز شود و سوخت گاز را به سمت گاز هدایت کرد که در صورت تحقق این مهم بسیاری از چالش‌ها برطرف خواهد شد.

رکنی با اعلام اینکه محیط زیست دستگاه نظارتی است، خاطرنشان کرد: در انجام تذکرات  تعارف و ابایی نداریم.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.