پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس‌من| ایزدی: ذائقه مردم نسبت به صنایع دستی تغییر کرد/ تمایل مردم به صندوق‌های قدیمی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «صندوقچه‌های قدیمی که حالا دکوراسیون خانه‌های امروزی شدند» در تاریخ چهارم آبان ماه سال گذشته خواستار پیگیری این سوژه شدند.

مهدی ایزدی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: صندوقچه‌ها در گذشته محل نگهداری اثاثیه و کالای گران‌بها بوده ولی الان باتوجه به سلایق مردم صندوقچه به‌روز شده و جایگاه خاص خود را در میان مردم دارا است.

وی افزود: همچنین سایز صندوقچه‌ها نیز نسبت به گذشته تغییر کرده و کوچک‌تر شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: قبلا در بازار صندوقچه‌های وارداتی از چین و پاکستان در بازار وجود داشته که کیفیت نداشته ولی الان هنرمندان صنایع دستی نسبت به ساخت این صندوقچه‌ها اقدام می‌کنند و در فروشگاه‌های مدرن صنایع دستی عرضه می‌شود.

ایزدی بیان کرد: درحال حاضر مردم از سایز کوچک‌تر صندوقچه‌ها استقبال می‌کنند، افزود: اینکه صندوقچه‌ها قابل حمل و نقل باشد از اهمیت بیشتری برخوردار و البته از لحاظ زیبایی و کاربردی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: موضوع مهم توجه به ذائقه مردم است، تصریح کرد: درحال حاضر این مهم در دستور کار قرار دارد ولی به‌صورت تولید انبوه نرسیده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: یکی از مسائلی که هنرمندان در رنج هستند و مشکلاتی برای آنان به دنبال داشته بحث حذف برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی باتوجه به شرایط کرونایی است؛ چراکه فروش مجازی نیز آنچنان که باید جا نیفتاده و مردم به نمایشگاه مجازی عادت نکردند.

ایزدی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های کرونایی هنرمندان صنایع دستی واقعا متضرر شدند، تصریح کرد: امیدواریم نمایشگاه صنایع دستی برگزار شود تا بتوانند اندکی از ضرر و زیان هنرمندان را جبران کند.

وی یادآور شد: در کنار این مسائل هنرمندان قبلا از چوب‌های جنگلی استفاده می‌کردند ولی افزایش قیمت چوب بر مشکلات آنان افزوده به‌طوری که تولید برای آنان صرفه اقتصادی ندارد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.