پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عملیات روانی دشمن برای ناامیدی مردم است/ بیان دستاوردهای نظام با جهاد تبیین

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام مهدی طائب یک‌شنبه شب در آئین گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر که به میزبانی دانشکده علوم قرآنی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در هیچ برهه از تاریخ تهاجم فرهنگی همانند ۲۰ سال گذشته تاکنون سخت، با تمام قدرت و هدفمند نبوده است و فساد سازمان‌یافته شیطانی استکبارگران در این دوره با هزینه‌های زیادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید بیشتر از گذشته به ارزش، اهمیت و لزوم جهاد تبیین پی ببریم، افزود: امروزه جهاد تبیین تقدم بر جهاد به سیف دارد، هرچند کار اولیه پیامبر اسلام نیز جهاد تبیین بوده است و جهاد به سیف در اسلام اصل نیست بلکه جلوگیری از جهاد تبیین است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اعلام اینکه هر زمان راه بیان باز باشد شمشیری از نیام بیرون نمی‌آید، تصریح کرد: در طول تاریخ پیامبر اسلام در هیچ جنگی شروع‌کننده نبوده است و در همه جنگ‌های پیامبر شمشیر کشیده شد.

این مسؤول بیان کرد: جهاد واجب کفایی است هرچند جهاد برای آقایان و افرادی که سالم بوده و قدرت مالی دارند واجب کفایی ولی در برهه‌ای از زمان نوع دشمنی باعث می‌شود تا واجب کفایی تبدیل به واجب عینی می‌شود و همه باید بر این واجب توجه کنند البته نوعی آتش به اختیار را در این زمینه مشاهده می‌کنیم که نیازمند به شناخت دشمن است.

طائب با اعلام بسیاری از تحرکات نظامی و اقتصادی استکبار جهانی و دشمنان اسلام در منطقه، یادآور شد: در مقابل تهاجم دشمنان و زورگویی آنها شکست دادن‌شان مطرح است نه شکست خوردن از دشمنان.

وی با اشاره به اینکه مردم کشورمان  شرایط سخت قرار دارند، افزود: با گذشت زمان هر چه به جلوتر می‌رویم شاید سختی‌ها بیشتر شود که صدالبته این نشان از نوعی تجربه جنگ و روند اقتصادی دشمنان است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اعلام اینکه هرچه به مرحله فتح نزدیک می‌شویم آتش دشمنان مداوم و بیشتر بوده و برای مقابله با آن جهاد تبیین نیاز است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه لزوم جهاد تبیین اطلاع‌رسانی دقیق و جامع داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های خبری ناجوانمردانه دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ادامه داد: باید با انتشار اخبار صحیح و انتشار آن بین مردم به معرفی کامل اهداف معاندان پرداخت و با ایجاد شناخت کافی دست به روشنگری زد.

وی با اعلام ارزش دو مقوله خبرشناسی و خبررسانی، به لزوم جوان‌گرایی و آگاه‌سازی نسل جوان جامعه پرداخت و گفت: ایجاد عملیات روانی در آخرین مرحله از دشمنی دشمنان قرار دارد، با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی و تأکیدات معظم‎له باید به تشریح دقیق اخبار منطقه پرداخت و در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان برنامه‌های مدون و کارساز داشت.

 /۸۶۰۱۲/غ/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.