پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عفاف و حجاب با بخشنامه فرهنگسازی نمی شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه قاسمی‌طوسی صبح سه شنبه در همایش گرامیداشت عفاف و حجاب ویژه بانوان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری کشورهای غربی بر روی مسائل فرهنگی کشورهای اسلامی است و عفت زنان جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های ضدفرهنگی کشورهای غربی قبل از اینکه عفت زنان را نشانه بگیرند، غیرت مردان را نشانه گرفته‌اند که نتیجه آن تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه شامل مردان نیز می‌شود، ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب در همایش‌ها و برنامه‌ها مردان جامعه هم باید حضور داشته باشند چون این هفته از نظر عفاف و غیرت مربوط به آنها هم می‌شود.

قاسمی‌طوسی خاطرنشان کرد: مردان اول انقلاب و بعضی از مردان امروز جامعه از نظر اعتقادات و باورهای دینی با یکدیگر تفاوت دارند که نتیجه آن وضع موجود می‌شود و در این زمینه باید ریشه‌یابی و فرهنگ‌سازی کرد و ببینیم چه اقدامات و چه عملکردهایی موجب ایجاد وضعیت موجود شده است.

وی با بیان اینکه در جامعه ناهنجاری‌ها در شکل لباس، نوع پوشش و رفتار خانواده‌ها با یکدیگر مشاهده می‌شود، گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

اسلام بیشترین احترام را به زن قائل شده است

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه دشمن از مسیر تهاجم فرهنگی برای ضربه زدن به بنیان خانواده جوامع اسلامی برنامه‌ریزی کرده، گفت: امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه شرایط مطلوبی ندارد و در استان مازندران نیز برخی مسافران با ظاهر نامناسب در سطح شهرهای ساحلی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به مسئله حفظ عفاف، حجاب و پاکدامنی اشاره کرده است، افزود: حفظ حجاب و عفاف فقط برای بانوان نیست بلکه برای آقایان نیز است و این مسئله مهم باید از هر دو طرف رعایت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در هیچ دین و آئینی به اندازه دین اسلام برای زن احترام و حرمت قائل نشده است و قرآن کریم توصیه‌هایی در این خصوص در آیات مختلف دارد و به وضوح به این امر اشاره کرده است.

حیدری به هفت مورد از توصیه‌های قرآنی در خصوص عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: کنترل چشم و پرهیز از نگاه نامحرم که تیری از تیرهای شیطان است، حفظ پاکدامنی و حیا و رعایت عفت علی‌الخصوص برای زنان، پوشیدگی سر و بدن، پوشیده نگه داشتن زینت و زیبایی، راه رفتن با متانت و با وقار بگونه‌ای که جلب توجه نشود، پرهیز از نرم‌گویی و دلربایی، متین و نیکو و با ابهت سخن گفتن از جمله توصیه‌های قرآن کریم در خصوص عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به مسئله حجاب و عفاف هیچ نوع اعتقادی ندارند و در بسیاری از آنها بنیان خانواده ازبین رفته است، گفت: در بسیاری از جوامعی که به مسئله عفاف اعتقادی ندارند شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، خیانت، تزلزل بنیان خانواده و… هستیم.

کد خبر 4973580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.