پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح‌های ویژه ترافیکی و انتظامی ایام محرم در مازندران اجرا می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات مازندران با اشاره به دهه اول ماه محرم و حضور هیئت‌های مذهبی و دستهجات عزادارای در معابر عمومی و برخی محورهای فرعی و روستایی بر اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی و انتظامی در سطح استان تاکید کرد.

وی با اشاره به وقوع حوادث رانندگی سال‌های قبل در ایام محرم که عمدتاً به دلیل بی احتیاطی برخی رانندگان وسایل نقلیه و عدم رعایت قوانین و مقررات راهور و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی برخی هیئات مذهبی رخ داده بر همکاری هیت‌های عزاداری و شهروندان با پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت تاکید کرد.

میرفیضی گفت: شهروندان و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه مازندران در این شب‌های پر فضیلت با توسل به ائمه اطهار و امام حسین (ع) از برکات معنوی این شب‌ها بهره مند شوند و خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی را دعا کنند.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش، گفت: طرح تابستانه پلیس از راهبردهای مهم نیروی انتظامی است.یکی از محورهای مهم طرح تابستانه پلیس، برقراری نظم و انضباط ترافیکی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی استان به ویژه در مناطق توریستی، مسافر پذیر، تفرجگاه‌ها و شهرهای ساحلی استان است.

میرفیضی بیان کرد: در سال جاری طرح تابستانه پلیس با یاری حق تعالی، مدیریت و برنامه‌ریزی هدفمند و با تلاش و زحمات همه فرماندهان، مسئولان و کارکنان در حوزه‌های مختلف اجرایی شد.

وی  یکی از محورهای طرح تابستانه پلیس را موضوع برخورد با تخلفات راهور و پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی برشمرد و با اشاره به کاهش 16 درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت در سطح استان از کاهش 15 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در این مدت خبر داد.

میرفیضی با بیان اینکه عدم توجه به جلو بیشترین عامل حوادث رانندگی بوده است، افزود: عدم رعایت حق تقدم، خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر علل مهم وقوع حوادث رانندگی به شمار می رود.

وی، مدیریت و سیاستگذاری در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک را از مهم‌ترین مولفه‌های پلیس برشمرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه باید با استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک در سطح جامعه گام بردارند.

میرفیضی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی یکی از عوامل مهم و بازدارنده در تصادفات است، گفت: توسعه آموزش همگانی، اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از حوادث رانندگی دارد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.