پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نقیبی پیش ازظهر یکشنبه در بازدید از دبستان تخصصی قرآن کریم شهید احمد لزگی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حوزه تربیتی و آموزشی در جامعه اسلامی بسیار حاِئز اهمیت است و باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی، به حوزه تربیت و آموزش بسیار ویژه توجه داشت.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پرداختن به حوزه‌های تربیت اسلامی و دینی در مراکز آموزشی و پژوهشی، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جامع‌ترین و کامل‌ترین سند آموزشی است که با اجرایی شدن آن از ظرافت‌های حوزه تربیتی و آموزشی آن به بهترین شکل ممکن بهره برد.

نقیبی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نشر و ترویج معارف قرآن کریم در این مرکز آموزشی، تصریح کرد: با توجه به افزایش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در کشور به ویژه در مازندران نیازمند نهادینه شدن سبک زندگی قرآن در حوزه تعلیم و تربیت و خانواده هستیم و باید به حوزه قرآن در مرکز آموزشی و پژوهشی اهتمام ویژه ای داشت.

عضو شورای شهر مرکز استان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت نهادینه شدن اخلاق و تربیت دینی در جامعه اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: اخلاق اسلامی و انسانی، معنویت مهم‌ترین شاخصه جامعه اسلامی است و باید در حوزه نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) همه تلاش کنند و این رمز عبور از مشکلات امروز دنیای اسلام و جامعه اسلامی است.

فرامرز نقیبی در پایان سخنان خود به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در چهل سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: جمهوری اسلامی برگرفته از مبانی اسلام و با هدایت‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) پایه گذاری شد و امروز هم تمام پیشرفت‌های بی بدیل جمهوری اسلامی در سایه همین باورها و اعتقادات محقق شد و استمرار توسعه و پیشرفت کشور هم با همین مبانی و اعتقادات ادامه خواهد یافت.

گفتنی است در بازدید فرامرز نقیبی عضو شورای شهر مرکز استان از دبستان تخصصی قرآن کریم شهید احمد لزگی سعید قربانی رئیس سازمان درالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.