پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت تقویت حلقه های همگرایی بین طیف های رسانه ای

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید رحیم توکل چهارشنبه شب در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان بابل با بیان اینکه در دنیای امروز رسانه‌ها مسئولیت سنگینی برای حفظ انقلاب برعهده دارند و باید با بصیرت افزایی مردم را آگاهی بخشند، ادامه داد: دشمن در لباس دین به ارزشهای دینی ضربه وارد می‌کند، پس باید در ابتدا دشمن را شناخت زیرا دشمن هیچ گاه با جنگ نظامی وارد میدان نمی‌شود و به جای دشمنی کردن برای خود نیرو سازی می‌کند و باید حواسمان به نیرو سازی دشمنان باشد.

وی بابیان اینکه رسانه ملی وظیفه دارد دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم تشریح و تبیین کند، گفت: رسانه‌ها باید از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تشریح و تبیین خدمات نظام اسلامی در جامعه استفاده کنند.

وی اظهار داشت: تقویت حلقه‌های همگرایی طیف‌های رسانه‌ای در اهداف مشترک توسعه گرا و اعتمادسازی عمومی از سوی رسانه‌ها باید جدی گرفته شود چرا که اعتماد سازی گام جدی در جلب اعتماد عمومی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان گفت: از مهمترین وظایف رسانه‌ها پیگیری مطالبات مردم و اندیشه‌های رهبری است و در این راستا باید با توسعه علمی و تولید برنامه‌های همراه با پیوست پژوهشی با گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی خوراک فکری مردم را مهیا کنند.

آیت الله توکل در بخشی دیگری از سخنانش عنوان کرد: منظور از انقلاب رسانه‌ای تحول در سخت افزارها نیست بلکه انقلاب در محتوای رسانه‌ای و نرم افزارهاست که شامل افکار و ارزش‌های دینی و ایده و آرمانی می‌شود و به این منظور رسانه‌ها برای رسیدن به آینده مطلوب باید از حالت سستی خارج شوند.

وی بیان داشت: مردم باید آگاه باشند تا مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می‌کند را به نظام و رهبری نسبت ندهند البته باید با مدیریت درست افرادی بر سر کار آیند که لایق پست شأن باشند و افرادی که لایق پستشان نیستند کنار بروند تا فرصت برای یک فرد لایق فراهم شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اعتماد و امیدبخشی به جوانان اشاره کرد وگفت: میدان‌داری جوانان و ورود آن‌ها به عرصه مدیریت در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس دقیقاً همان نقطه عطفی بود که باعث شد انقلاب نوپای ملت ایران بتواند در مقابل انواع مشکلات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کند و امتحان‌های مختلف را با سربلندی پشت سر گذارد و امروز روز کار و حرکت دولت، مسئولان، ملت و بخصوص جوانان است و باید ظرفیت‌های بلااستفاده فراوان و گسترده کشور را شناسایی و بهره برداری کنند.

کد خبر 4931101
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.