پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت ایجاد اسکله تخصصی در مازندران/پیش‌بینی تولید ۷۰۰ تن ماهی در قفس

0


محمدمهدی عباس‌زاده امروز درباره وضعیت پرورش ماهی در قفس در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰۰ تن ماهی در قفس تولید  شده که پیش‌بینی ما امسال از تولید ماهی در این روش ۷۰۰ تن است.

وی با اشاره به وجود ۱۲ مزرعه فعال پرورش ماهی در قفس طی امسال و سال گذشته در مازندران، افزود: این اقدام در منابع آب دریایی و در محیط‌های محصور ایجاد شده که نیاز به زمینی برای پشتیبانی از این طرح است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات مازندران با اعلام اینکه مازندران این مزیت را دارد که وجود این ظرفیت بالقوه  را به بالفعل تبدیل کند، تصریح کرد:  چند نیازمندی اصلی زمین‌های پشتیبانی، اسکله‌هایی برای پرورش ماهی در قفس و  شناورهای حمل غذا  است که درحال حاضر اسکله تخصصی نداریم .

عباس‌زاده به مشکل نبود اسکله تخصصی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: در این زمینه چند نقطه مشخص شده که نیازمند اعتبارات است که در این زمینه در لاریم جویبار ۱۰ درصد تخصیص اعتبار داشتیم که در این راستا باید اهتمام جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: فضا و ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان مازندران وجود دارد که باید در این زمینه تمهیدات لازم صورت گیرد؛ چراکه تمام دنیا از صید به این سمت سوق یافتند.

معاون شیلات مازندران در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد اسکله‌های تخصصی، زمینی برای پشتیبانی از این طرح و  تامین نهاده‌های مالی از مسائلی بوده که ضرورت دارد در طرح پرورش ماهی در قفس باید مورد توجه قرار گیرد.

 /86034/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.