پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صنایع چوبی کشور نیازمند ۱۸ میلیون مترمکعب چوب است

0

به گزارش خبرنگار مهر، جواد میرعرب رضی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران نیاز کشور به زراعت چوب را برای مصرف صنایع چوب تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۸ میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: از این میزان ۱۲ میلیون مترمکعب در قالب زراعت چوب تأمین می‌شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید زراعت چوب در ۳۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های کشور صورت گیرد.

وی افزود: در سال جاری در برنامه جهش تولید ۳۰ هزار هکتار ازعرصه های کشور به زراعت چوب اختصاص دارد و تا پایان برنامه هشتم باید به سطح ۳۱۵ هزار هکتار برسیم.

وی یادآور شد: طبق برنامه پنج تا هشت ساله باید به اهداف زراعت چوب دست یابیم و به طور متوسط میانگین تولید در هر هکتار طی سال ۴۰ مترمکعب خواهد بود.

عرب رضی یادآور شد: در حال حاضر میزان مصرف چوب در کشور ۶.۵ تا هفت میلیون مترمکعب است و با توجه به ظرفیت اسمی ۱۳ میلیون مترمکعبی کارخانجات، حدود ۶.۵ تا هفت میلیون مترمکعب چوب نیاز داریم.

مجری طرح ملی توسعه زراعت چوب کشور با بیان اینکه تا شش سال آتی می‌توانیم کاهش ظرفیت صنایع چوبی را تکمیل کنیم، افزود: طبق برنامه ریزی از سال ۱۴۰۶ می‌توانیم کل نیاز داخل را از زراعت چوب و باغات حل کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر چهار میلیون مترمکعب از نیاز چوبی از طریق زراعت چوب در کشور تأمین می‌شود و در حال حاضر ۱۷ میلیون مترمکعب صنوبر برپا وایستاده در کشور وجود دارد.

وی کشت‌های تلفیقی را ترکیبی را از جمله ضرورت‌های کشاورزی معیشتی برشمرد و گفت: درجنوب کشور کشاورزی طبقاتی وجود دارد و برای هکتار زراعت چوب ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد و نهال نیزارائه می‌شود.

کد خبر 4963539
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.