پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات 37 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم قربان‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی مازندران اظهار کرد: یکسال اخیر ۴۵۴ هزار و ۷۳۵ تن کالای کشاورزی شامل فراورده های لبنی، گل و گیاه، فرآورده‌های گوشتی، ماهی، خوراک آماده دام، برنج، گوشت، آب میوه و پوره، چربی و روغن های حیوانی و نباتی، توتون و تنباکو، میوه‌های خوراکی، کیوی و مرکبات به ارزش ۳۲۸ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۸۱ دلار از استان مازندران به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات مرکبات و کیوی از طریق مرزهای کل کشور به مقدار ۳۳۳ هزار و ۷۹۵ تن و به ارزش ۲۳۳ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۹۲ دلار مربوط به تولید باغات مازندران است، ادامه داد:  سال گذشته ۹۳۰ تن پرتقال، ۶۰ تن کیوی و ۷۸۰ تن نارنگی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران و سایر استان‌ها ارسال شد.

قربان‌نژاد افزود: برای اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تامین و توزیع کالاهای اساسی برای آرامش بازار و با توجه به سهمیه‌های ابلاغی کالاهای اساسی و با نظارت مستمر بر قیمت‌ها و وضعیت بازار، ۳۰۰ تن شکر فله، ۲ هزار و ۲۰۰ تن شکر بسته بندی خانوار، یک هزار و ۳۰۰ تن شکر صنف و یک هزار و ۵۸۰ تن شکر در بخش صنعت استان توزیع شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی یک هزار و ۴۴۰ تن مرغ منجمد، ۱۹۴.۵ تن تخم مرغ، ۲۸۰ تن گوشت قرمز، یک هزار و ۱۸۴ تن برنج هندی و ۴۳۱ تن برنج تایلندی بین مصرف کنندگان توزیع شد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به تعیین استان مازندران بعنوان استان معین تهران، علاوه بر توزیع و تامین مرغ استان، مجوز ارسال روزانه ۱۵۰ تن مرغ آماده طبخ و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ زنده برای کشتار در کشتارگاه های استان تهران از سوی اداره کل دامپزشکی استان صادر شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  اظهار کرد: ۴ ماهه امسال ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن محصول کشاورزی به ارزش ۴۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۲۷ دلار از استان به خارج کشور صادر که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی 55 در صد افزایش داشت.

قربان نژاد افزود: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۴ ماهه اول امسال ۵ هزار و ۱۰۱ تن کالاهای اساسی شامل شکر خانوار و صنف و صنعت، ۵ هزار و ۴۰ تن برنج، ۵۱۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار و ۲۶۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش بینی ذخیره سازی مرکبات امسال ۶۰۰ هزار تن است، گفت: صادرات محصولات زراعی در سال قبل ۳ مورد به مقدار ۲۵۵ تن بود.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.