پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات 1۸۳۳ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور

0

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره صادرات نارنگی، پرتقال و کیوی گفت: یک هزار و ۸۳۳ محموله نارنگی، پرتقال و کیوی به وزن ۳۶ هزار و ۱۱۴ تن تا ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ از مازندران به خارج کشور صادر شد.

وی بیان کرد: ۹۹۰ محموله نارنگی به وزن ۱۹ هزار و ۶۰ تن و ۶۰۰ محموله پرتقال به وزن ۱۱ هزار و ۳۶۳ تن از استان مازندران به سایر کشورها صادر شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از صادرات ۲۴۳ محموله کیوی به وزن ۵ هزار و ۶۹۲ تن از مازندران به کشورهای هدف خبر داد و گفت: روند صادرات محصولات باغی مازندران با شتاب خوبی در حال انجام و این میزان صادرات صرفا با اخذ گواهی قرنطینه‌ای از مازندران صادر شده است.

مؤمنی شناسنامه‌دار شدن باغات و شناسه‌دار شدن محصولات باغی استان را از عوامل موثر در افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران به سایر کشورها اعلام کرد و گفت: هماهنگ بودن با سیاست‌ها و استانداردهای کشورهای هدف در صادرات محصولات کشاورزی از الزامات افزایش صادرات بوده که در این استان به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی به تلاش‌ها و اقدامات مؤثر استاندار و مدیران اقتصادی استان در تامین زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای توسعه صادرات از استان نظیر صادرات دریایی و هوایی و اخذ اظهارنامه صادراتی از درون استان اشاره کرد و گفت: از باغداران پرتلاش و توانمند مازندران که در تولید محصولات باکیفیت و صادراتی نقش مهم و بسزایی دارند قدردانی می‌کنم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه بیان کرد: همکاران جهاد کشاورزی مازندران در سال‌های اخیر تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی در راستای تولید محصولات باکیفیت و افزایش دانش باغداران داشتند که نتایج و اثرات آن در افزایش صادرات نمودار است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.