پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهرک فناوری اطلاعات کسب و کار در مازندران راه‌اندازی می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، بنا به اعلام کارگزاری کسب و کار کشور شهرک فناوری اطلاعات کسب و کار به عنوان یک مجموعه تازه تاسیس در کشور به شمار می رود که در حال حاضر در استان های تهران ، زنجان ، یزد راه اندازی شد و ایجاد این مراکز در اصفهان ، گلستان و سمنان نیز در دستور کار قرار دارد .

امروز ، یکشنبه با حضور مدیر عامل هلدینگ و کارگزاری کسب و کار کشور در ساری ، تفاهم نامه استقرار مرکز ملی فناوری اطلاعات کسب و کار در این استان با استاندار مازندران امضا شد .

کمک به توسعه بازار یابی علمی و هوشمند سازی کسب و کار در کشور از طریق تولید و توسعه فناوری اطلاعات کسب و کارهای خرد و بزرگ هدف اصلی انعقاد این تفاهم نامه ذکر شد که برای تحقق آن  شهرک فناوری اطلاعات و جذب شرکت های فناور و شبکه سازی بین آن ها با تولید بانک های اطلاعاتی باید ایجاد شود .

مدیر عامل کارگزاری کسب و کار کشور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : براساس این تفاهم نامه ، استانداری متعهد به تهیه و تامین زمین به وسعت ۱۰ هکتار است تا شهرک فناوری اطلاعات کسب و کار در آن راه اندازی شود . 

سید احمد قاسمی افزود :مقرر شد در این شهرک با ایجاد فضاهای اداری زمینه استقرار یک هزار شرکت فناوری اطلاعات فراهم شود که پیش بینی می شود با استقرار این زیرساخت ها زمینه اشتغال بیش از ۷۰ هزار نفری برای تحصیلکردگان حوزه فناوری اطلاعات فراهم شود . 

وی ادامه داد : براساس تفاهم نامه امضا شده ، پس از تحویل زمین از سوی استانداری مازندران در مدت سه ساله شهرک فناوری اطلاعات کسب و کار در این استان راه اندازی می شود . 

 قاسمی گفت : ایجاد زیرساخت بازار یابی با عنوان سامانه هوشمند کسب و کار که از طریق هوشمند سازی بازار و نیازهای مرتبط با مشتریان در بازار نظیر هوشمند سازی فروشگاه ها و شهرها و خدمات شهری و هوشمند سازی تجارت داخلی و خارجی و ارزیابی و تحقیق بازار در داخل و خارج کشور و انتقال اطلاعات بروز شده به صاحبان کسب و کار  در این مرکز محقق می شود .

وی همچنین از مازندران به عنوان برخوردار در زمینه زیر ساخت های کسب و کار فناوری اطلاعات برشمرد و ادامه داد : هم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ، مازندران جز استان ها رده برتری در کشور به شمار می رود .

مدیر عامل کارگزاری کسب و کار کشور گفت : به همین دلیل مدیریت ملی شهرک های فناوری اطلاعات کسب و کار کشور در مازندران مستقر می شود . 

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از افزایش میزان کسب و کار اینترنتی این استان خبر داد و اعلام کرد : از ابتدای امسال تاکنون کسب و کار اینترنتی در این استان ۳۸ درصد افزایش یافته است و از رقم یک هزار و یکصد شغل به یک هزار و ۶۰۰ شغل رسیده است .

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.