پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی ۵ سرمایه گذار پرورش ماهیان خاویاری در مازندران

0

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعیین چهاربرنامه اولویت دار در حوزه شیلات استان افزود: اگر زمین مورد نیاز توسط بانک زمین در اراضی بلااستفاده و شوره زار بهشهر و زاغمرز در اختیار شیلات گذاشته شود، سرمایه گذار برای پرورش میگو در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر تنها گونه آبزیان که در استان تولید نمی‌شود، میگو است، افزود: با تهیه زمین موردنیاز و پرورش میگو، استان از همه تولیدات آبزیان بهره مند می‌شود.

وی پرورش ماهی در دریا و قفس‌های دریایی را از دیگر برنامه‌های دارای اولویت در حوزه شیلات بیان کرد و گفت: برنامه‌ای که تاکنون درنظر گرفته شده غیرواقعی است و اگر جهش تولید را مدنظر قرار دهیم قطعاً تولیدات این بخش رشد قابل توجهی خواهد داشت و سرمایه گذارانی برای پرورش ماهی درقفس نیز اعلام آمادگی کردند.

اسحاقی پروژه اصلاح نژاد ماهیان و آبزیان را از دیگر برنامه‌های شیلات بیان کرد و گفت: طرح اصلاح نژاد نیز از جمله پروژه‌های درنظرگرفته شده بوده و در حال رفع بروکراسی اداری بین سازمان‌های همسو نظیر جهاد کشاورزی هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه پنج سرمایه گذار برای پرورش ماهیان خاویاری در استان شناسایی شده است، افزود: پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی استان انجام می‌شود.

کد خبر 4948155
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.