پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناساندن محصولات جدید به بازار مصرف نیازمند برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی

0

تولید کننده برتر ملی گفت: برپایی نمایشگاه های بین المللی جهشی بزرگ در شناساندن محصولات جدید به بازار مصرف است.

مریم نصیری خلیلی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ها برای ارائه محصولات جدید بسیار حائز اهمیت است. برپایی نمایشگاه شرکت‌های داخلی را توانمند می‌سازد.

نصیری تصریح کرد: نمایشگاه‌هایی با کیفیت بالا و اطلاع رسانی مناسب می تواند مخاطبان زیادی را برای خرید محصولات جدید ترغیب کند.

وی گفت: وجود صنعت در مازندران بسیار کمرنگ شده و از این رو اشتغال نیز کاهش یافته است، بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در مازندران طرح تاثیر شگرفی در رونق اقتصاد مازندران دارد.

نصیری با اشاره به اینکه  2 دوره کارآفرین برتر ملی کشور بودیم و در سال 2012 کارآفرین برتر جوانان اقیانوسیه شدیم، ادامه داد: فعالیت در زمینه تولید میوه های خشک جدید را طی طرحی پژوهشی از سرزمین پدری در مازندران شروع کردم؛ پروژه تولید میوه های خشک جدید طرحی ملی است که در این طرح زنجیره گمشده فرآوری محصولات کشاورزی کشور از تولید تا بازار صادرات مورد نظر بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به زحمات باغداران در تولید محصولات باغی، برخی از این محصولات توانایی ورود به بازار صادرات نداشته و توجیه اقتصادی ندارد. برای این که این محصولات توجیهی برای گروه بازارهای هدف پیدا کنند، اقدام به خشک کردن میوه ها کردیم که طی فرآیندی، این کار انجام می شود.

این کار آفرین برتر افزود: در حال حاضر در این کارگاه تولیدی ۵۸ نوع محصول با چیپس میوه ای و دمنوش ها تولید شده و برخی محصولات به عنوان مواد اولیه اسنک سازی  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصیری اظهار کرد: شرکت تولید میوه های خشک شده جدید در ساری انجام می‌شود. تمامی پرسنل را بانوان تشکیل می دهند. هدف تفکیک جنسیتی نبود اما باید فرصتی برای فعالیت بانوان به وجود بیاوریم و فضای مناسب برای کار آنان ایجاد شود.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.