پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سوزاندن ۲.۷ تن مواد مخدر در مازندران/ کشفیات ۳۳ درصد رشدی یافت

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مرتضی میرزایی ظهر پنجشنبه در مراسم امحای مواد مخدر غیر دارویی مازندران در شهرستان قائم شهر گفت: دشمن از همه ترفندهای خود در تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی استفاده می‌کند تا اساس جامعه ما را با اعتیاد در خطر بیاندازد.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته در ارتباط با موضوع مواد مخدر تا دو ماه اخیر تغییر چندانی در افزایش قیمت آن داشتیم و دشمن کمک کرد تا با تثبیت قیمت افراد بیشتری به سمت مواد مخدر روی بیاورند.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از کشفیات ما در مرزهای کشور و استان‌های شرقی و جنوبی ما است و ۳۰ درصد در درون استان‌ها و شهر هاست.

وی قاچاق مواد مخدر را یکی از چهار پرسودترین تجارت دنیا دانست و افزود: گردش مالی مواد مخدر در دنیا هزاران میلیارد دلار است و ما باید بپذیریم که در مقابل مبارزه با قاچاق این مواد کار دشواری داریم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در کشفیات مواد مخدر ایران رتبه اول دنیا را داراست عنوان کرد: روزی نیست که نیروی انتظامی در مرزها در رابطه با مبارزه با مواد مخدر شهید نداشته باشد و با توجه به اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر، ۶۰ سازمان برایشان وظیفه تعیین شده اما در عرصه میدانی فقط چند دستگاه پای کار هستند و پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر یک اقدام جهادی لازم دارد تا همه به هم کمک کنیم تا کشور را از وضعیت فعلی خارج شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مازندران از کشف سه تن انواع مواد مخدر غیر دارویی در مازندران در سال جاری خبر داد که این رقم در سال گذشته بیش از ۴ هزار کیلوگرم بود.

احمد مظفری در مراسم امحای انواع مواد مخدر در استان مازندران در شهرستان قائمشهر به خبرنگاران گفت: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان از سیاست‌های جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران است که در سال جاری ۲۰۰ خرده فروش مواد مخدر در مازندران دستگیر شدند.

وی افزود: در خصوص کشف انواع مواد مخدر در سال جاری با رشد ۳۲ درصدی، ۶ هزار کیلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد: ۳۴ مازندرانی در اثر سو استفاده مواد مخدر در سال جاری جان باختند.

کد خبر 5054167
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.