پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سواحل مازندران دارای آلودگی زیست محیطی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، سید یونس حسینی عالمی درباره شرایط سواحل استان اظهار داشت: شرایط سواحل ما اصلا مناسب نیست و برخی مناطق آلوده از لحاظ زیست‌محیطی است و هنوز جواب قطعی در این زمینه به این دادستانی اعلام نشده که در صورت اینکه پاسخ قطعی دریافت شد به اطلاع‌رسانی مردم خواهیم رساند. تا مردم در این مناطق شنا نکنند، چراکه این مهم جز حقوق اساسی مردم است.

وی افزود: حق همه مردم این است از ساحل پاک و به‌دور از آلودگی زیست‌محیطی بهره‌مند شوند.این مردم حقوقی دارند از جمله محیط زیست سالم، آب و هوا، فضای غیرآلوده و به‌دور از آلودگی که باید در اختیارشان قرار گیرد و مردم باید بدانند مدیران در این زمینه پیگیر هستند.

حسینی عالمی گفت: تمام قوا باید شنونده بسیار خوب و پاسخ‌دهنده در حوزه اختیارات و مأموریت خود باشند، چرا که اگر مدیری شنونده خوبی نباشد نمی‌تواند پاسخگو باشد و در این زمینه خاطره‌ای دارم که سنگین‌ترین حکم را به متهم دادم ولی از ما تقدیر کرد، پس از جلسه دادگاه که 15 سال حکم حبس دادم متهم به سمتم آمد تصور بر این بود به من حمله یا برخورد کند ولی دستم را بوسید و گفت شما مانند انسان با من برخورد کردید و بی‌حرمتی و بی‌احترامی نکردید، جرمی که مرتکب شدم را قبول دارم و اعتراضی نسبت به آن ندارم همین که حرمت انسانی من را نگه داشتید متشکرم.

وی افزود: باید مدیران پاسخگوی خوبی باشند؛ تا شنونده خوبی نباشند پاسخ‌دهنده خوبی نیز نخواهند بود، سه‌شنبه‌ها نیز سنت خوبی ایجاد شده که مردم زیادی به ما مسؤولان مراجعه می‌کنند که باید تلاش کنیم شنونده خوبی باشیم. چرا ما مسؤولان حواس‌مان نیست، تمامی تلاش‌مان باید بر این باشد در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به‌ویژه در مازندران حساسیت‌های لازم ایجاد شود، در همین زمینه باید حساسیت‌های لازم در حوزه دادستانی و مدیریت ایجاد شود به این دلیل موضوع بسیار مهمی است.

این مقام قضایی در باره بحث ساحل افزود: باید ادارات مربوطه آخرین وضعیت را بررسی کرده و نسبت به عقب نشینی اقدام کنند و این کار مستلزم بودجه بسیار سنگینی است که این امر نیز در دستور کار قضایی وجود دارد.

وی بیان کرد: خیلی از افراد در بستر دریا دارای سند هستند و بحث حریم دریا مطرح بوده که اگر استنباط شود باید عقب‌نشینی در حریم صورت گیرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.