پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سازمان برنج و عمران ساحل در مازندران تأسیس شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی کریمی‌فیروزجایی پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان مازندران با حضور رئیس مجلس در بابلسر گفت: مازندران با تولید ۴۴درصد برنج مورد نیاز کشور نقش ممتازی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد.

وی با اشاره به مشکل ناشی از عدم رسیدگی سازمانی به مشکلات برنج‌کاران افزود: متاسفانه مسئله برنج در کشور به‌خاطر پیچیدگی مشکلات آن متولی مشخصی ندارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برنج در مازندران خبر داد وافزود: واردات سالانه ۱/۵ میلیون تنی برنج از خارج، خسارت فراوانی به برنج‌کاران و اقتصاد ملی وارد می‌کند.

کریمی‌فیروزجایی گفت: برای ساماندهی مشکلات برنج‌کاران تاسیس سازمان برنج در کشور ضرورت دارد.

وی کشاورزی را مزیت عمده مازندران دانست و افزود: با توجه به جایگاه ویژه مازندران در عرصه کشاورزی و به‌ویژه باغ‌داری باید یکی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت باغبانی و زراعت به این استان انتقال یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه جدی به کنترل واردات محصولات زراعی و باغی خواستار نظارت دقیق دولت به فعالیت‌های بخش کشاورزی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآورشد: واردات بی‌رویه تولیدات کشاورزی ضربات سنگینی به اقتصاد و اشتغال کشور وارد می‌کند و ضداقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بابل تاسیس سازمان عمران ساحل را از ضرورت‌های اساسی مازندران برشمرد و افزود: متاسفانه سواحل مازندران که سرمایه بین نسلی محسوب می‌شوند، فاقد متولی است در حالی که می‌تواند به‌عنوان مزیت مهم این استان در عرصه اقتصاد ملی نقش‌آفرین باشد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.