پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 662 طرح اشتغال روستایی در مازندران اجرایی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریان پور امروز در جلسه شورای اشتغال مازندران اظهار داشت: پیگیری لازم جهت دریافت تسهیلات انجام می‌شود که دستگاهای مرتبط مراقبت لازم را داشته باشند و بانک‌ها نهایت سرعت و دقت را در پرداخت تسهیلات صورت دهند.

وی افزود: بانکهای عامل به روند پرداخت سرعت دهند و میزان پرداخت مشخص شود افرادی که ذیحق نیستند نباید از تسهیلات استفاده کنند. برای ارزیابی عملکرد، به فرمانداران تاکید شد که ضریب دقت را افزایش دهند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز گفت:  اشتغال روستایی و فراگیر با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صورت می‌گیرد که باید در این زمینه با وحدت رویه گام برداریم.

کامران اصغری افزود: کمیته فنی و نظارت بر عملکرد ادارات در حوزه اشتغال انجام شد. 22 جلسه کمیته فنی برای برسی طرح‌های شهرستان تشکیل شد و توزیع شهرستانی اعتبارات تخصیصی به تفکیک بانک‌های عامل و ابلاغ آن به کمیته فنی شهرستان، آسیب شناسی اعتبارات  اشتغال روستایی انجام شد.

وی با اشاره به عملکرد تسهیلات اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی به تفکیک بانک‌ها گفت: طبق تعهدات تاکنون 662 طرح به بانک معرفی شدند که باید این میزان افزایش یابد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: در زمینه ایجاد اشتغال روستایی بیش از 71 درصد طرح‌ها در زمینه کشاورزی است.

حسن اصغریان  افزود: بیشترین طرح‌ها مربوط به صنایع دستی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرآوری محصولات معدنی کوچک و فرش دستباف است.

محمدپور عمران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 350 طرح بالای 60 درصد دراستان نیاز به سرمایه ثابت دارد که با اتمام آن پنج هزار شغل ایجاد می شود.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.