پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی سواحل مازندران برخورد جدی می‌کند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی در نشست تخصصی طرح تابستانه و ساماندهی دریا اظهار داشت: مازندران یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور است و وجود مواهب الهی نظیر دریا و جنگل موجب افزایش حضور مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور در این استان می‌شود.

وی ارتقا امنیت اجتماعی و ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری استان را از مهم‌ترین مولفه‌های پلیس در اجرای طرح تابستانه برشمرد و افزود: اقدامات نیروی انتظامی در طرح‌های تابستانه در چندین بخش پیش‌بینی و تعریف شده است که می‌توان به اقدامات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی آن اشاره کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به بروز برخی ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در سواحل و تفرجگاه‌ها از سوی برخی افراد ناآگاه با تاکید بر ضرورت پیشگیری و مقابله هرگونه ناهنجاری اجتماعی، افزود: رعایت هنجارهای اسلامی از مطالبات به حق مردم است.

میرفیضی با اشاره به اینکه اولویت پلیس در اجرای عدالت اجتماعی در طرح‌های انتظامی ایجابی است، گفت: در این راستا فردی حق تخطی از قانون را ندارد و انتظار نیروی انتظامی از عامه مردم در سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توجه به دغدغه‌های دیگران است.

وی با بیان اینکه پیشگیری، کنترل، مهار و مقابله با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی از مهمترین ماموریت‌های پلیس در طرح ساماندهی سواحل و طرح‌های تابستانه است، تصریح کرد: نقش مشارکت‌های مردمی و انجام وظایف شهروندی از سوی شهروندان و مسافران نقشی مهم و اثر گذار است.

میرفیضی کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از اقدامات فرهنگی را از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح‌های تابستانه برشمرد و گفت: برای این منظور تمامی متولیان فرهنگی بیشترین مسئولیت را در راستای ارتقا فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارزش‌های دینی برعهده دارند.

فرمانده انتظامی مازندران کاهش 28 درصدی غریق را از مهم‌ترین دستاوردهای نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی طرح سالم‌سازی دریا در سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار غریق استان در این ایام مربوط به شنا در خارج از مناطق اجرای طرح و شنا ممنوع بوده است.

وی با اشاره به وجود 120 شهرک ساحلی، 71 تفرجگاه و 13 شهر ساحلی از وجود 361 منطقه شنا ممنوع در طول نوار ساحلی خبر داد و تصریح کرد: آزادسازی حریم دریا از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و حریم دریا باید توسط متصدیان شهرک‌های ساحلی رعایت شود.

میرفیض با اشاره به اینکه اقدامات ایجابی پلیس در طرح دریا یکی از رویکردهای موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه اندازی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، طرح مشاوره فعال، تئاتر درمانی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه استانی، فضای مجازی و استفاده از توانمندی‌های گروه‌های تبلیغی و فرهنگی مردم نهاد از جمله این اقدامات است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.